Toyota Land Cruiser

Bivalyerős ikerturbós motorral született újjá a klasszikus kocka Land Cruiser

2025.10.29.

A Las Vegas-i SEMA tuningshow-n kiállított, 80-as években gyártott „kocka” FJ60-as új motorja több mint két és félszer erősebb, mint az eredeti volt, de ez kívülről egyáltalán nem látszik a terepjárón.

A Toyota a 2025. november 4–7. között tartandó SEMA-n mutatja be az egy példányban létező Turbo Trail Cruisert, amely ötvözi a 80-as évek ikonikus luxusterepjárójának, a Land Cruiser FJ60-asnak az időtlen vonzerejét a mai Land Cruiser J300-asban és Tundra pickupban megtalálható dupla turbófeltöltős V6-os i-FORCE motor brutális erejével és szerény fogyasztásával.

Az egyedülálló projekttel a Toyota ismét bebizonyította, hogy igényes mérnöki munkával zökkenőmentesen be lehet építeni utólag egy modern erőforrást egy régi járműplatformba. Teljes egészében Toyota alkatrészekből épül fel a látványos restomod változat, amely azt mutatja meg, hogyan alakíthatja át drasztikusan a mai hajtáslánc-technológia a legendás klasszikusok nyújtotta vezetési élményt ódivatúból modernné.

A 3,4 literes dupla turbófeltöltős V6-os benzinmotor (V35A-FTS) a Turbo Trail Cruiserben 394 lóerőt és 649 Nm nyomatékot biztosít, vagyis majdnem két és félszer annyit, mint az FJ60 eredeti, négyliteres, soros hathengeres motorjának 150 lóerős teljesítménye és 284 Nm-es nyomatéka. Az átalakulás azonban nem csak a nyers erőről szólt. Csendesebb működést, simább járást, kifinomultságot, csökkentett károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást kínál a modern turbómotor. Mindezt ráadásul jobb gázreakciókkal és a dupla turbófeltöltés biztosította meredek, mégis lineáris nyomatékgörbével kombinálja, ami a Land Cruisert minden eddiginél alkalmasabbá teszi a hétköznapi és a terepen történő használatra is.

„A Turbo Trail Cruiser bemutatja, hogy mi történik, ha a Toyota modern hajtáslánc-technológiáját integráljuk az egyik legikonikusabb klasszikusunkba” – mondta Marty Schwerter, a Toyota Motorsports Garage operatív igazgatója és a projekt vezető építője. „Ez egy hot-rod megközelítés a Toyota gyári DNS-ével – erő, vezethetőség és megbízhatóság egy olyan csomagban, amely továbbra is hű marad az eredeti Land Cruiser szellemiségéhez.”

Sok felújított restomod projekttel ellentétben a Turbo Trail Cruisert úgy építették meg, hogy teljesen úgy nézzen ki a végeredmény, mint ahogy a donor autó 1985-ben kigördült a gyárból Japánban. Minden alkatrészt úgy fejlesztettek ki, hogy illeszkedjen anélkül, hogy módosítani kellene a tűzfalat, át kellene helyezni miatta a rögzítési pontokat, vagy megváltoztatni az FJ60 szerkezeti integritását. A Toyota Motorsports Garage csapata új motortartó bakokat tervezett és egy adapterlemezt is készített, hogy az i-FORCE V6-os motort az FJ60 gyári ötfokozatú kézi sebességváltójának harang alakú házához lehessen illeszteni.

Áttervezték a motor olajteknőjét is, hogy illeszkedjen a régi Land Cruiser létraalvázának kialakításához, az egyedi, rozsdamentes sportkipufogórendszer pedig agresszív hangot biztosít gyorsításkor. Egy új hőcserélőt is felszereltek az eredeti rögzítési pontokra, hogy nagyobb hűtési kapacitást biztosítsanak a két turbófeltöltővel lélegeztetett V6-osnak, amelynek a kapcsolatát a motorvezérlő rendszerrel egy egyedi kábelköteg biztosítja, szavatolva a gyárival egyenrangú vezethetőséget.

A modern hajtásláncon túl a klasszikus FJ60-as 3,81 centiméteres emelést, 35 col külső átmérőjű terep gumiabroncsokat, valamint korhű színű fényezést és grafikákat kapott, amelyek a Toyota eredeti, 1986-os Ezüst 147-es árnyalatának PPG reprodukciójával készültek. Csak olyan frissítések kerültek be az ötszemélyes utastérbe, amelyek megőrizték időtlen vintage jellegét, miközben azt a benyomást keltik, hogy ez a terepjáró az elmúlt 40 évet egy garázsban töltötte, büszkén öregedve, mégis makulátlan állapotban megmaradva a mai napig.

„A Toyota rajongói számára a Turbo Trail Cruiser többről szól, mint pusztán a lóerőkről” – mondta Mike Tripp, a Toyota marketing alelnöke. „Az is fontos volt, hogy megőrizzük egy olyan jármű karakterét, amelyet a rajongók ma is szeretnek, közben pedig bemutassuk, hogy a Toyota mai hajtáslánc-technológiája milyen zökkenőmentesen képes javítani a vezetési élményt. Ez egy koncepcióautó, de jól mutatja azt a szenvedélyt, amelyet megosztunk az ügyfeleinkkel, hogy ezeket a klasszikusokat új és izgalmas módokon életben tartsuk” – tette hozzá.

A Turbo Trail Cruiser a 2025 novemberi SEMA tuningkiállításon a Toyota gyári, fő standján lesz látható Las Vegasban. Ez az építés is bizonyítja, hogy a belsőégésű járművek továbbra is fontos szerepet játszanak a japán autógyártó többutas stratégiájában. A Toyota továbbra is elkötelezett a hajtáslánc-megoldások teljes skálájának kínálata (a hagyományos belső égésű motoroktól az öntöltő és plug-in hibridekig, az akkumulátoros-elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás járművekig) mellett, hogy az ügyfelek szabadon választhassák ki az igényeiknek leginkább megfelelőt. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....