innováció

A BMW Group összes modellje megkapja a i3S kipörgésgátló rendszerét

2018.01.04.

A BMW i divízió legsportosabb kompaktjához kifejlesztett technológia ötvenszer gyorsabb rendszerreakciót, ezáltal kedvezőtlen útviszonyok közepette és fékenergia-visszatápláláskor egyaránt nagyobb vonóerőt, illetve még biztosabb menetstabilitást garantál.

A tisztán elektromos meghajtású gépkocsik által kínált vezetési élmény tekintetében a BMW i3 világszerte abszolút mérceként szolgál. Ez azonban nem csupán az új BMW i3s modellben dolgozó erőforrás megnövelt erejének, hanem a BMW eDrive hajtáslánc-technológia azonnali teljesítmény-leadási kvalitásaihoz kifejlesztett, innovatív kipörgésgátló rendszernek is köszönhető. A BMW i divízió legsportosabb kompaktjában bemutatott technológia kedvezőtlen időjárási- és útviszonyok közepette, intenzív gyorsulásnál, a fékenergia-visszatáplálás aktív fázisában és kanyarból kigyorsítás közben is megnövelt vonóerőt és biztosabb menetstabilitást garantál.

Az új BMW i3s modellhez kifejlesztett dinamikus kipörgésgátló (DTC – Dynamic Traction Control) legnagyobb innovációja az ötvenszer gyorsabb rendszerreakció, amely annak köszönhető, hogy a technológia közbeavatkozását végző számítások – a hagyományos menetstabilizáló rendszerektől eltérően – nem a vezérlőegységben, hanem közvetlenül a hajtásláncban történnek, a jeltovábbítás így nem vesz igénybe időt. Eme iránymutató megoldás ismét ékes bizonyítékként szolgál arra, hogy a BMW i divízió élen jár a BMW Group járműveiben alkalmazott úttörő technológiák kifejlesztésében, a vállalatcsoport pedig az újabbnál újabb innovációkat a tömegtermelésben kínált összes gépkocsiban alkalmazza.

„Az álló helyzetből rendelkezésre álló, kimagaslóan nagy forgatónyomatéknak és a gázpedál legapróbb érintésére is azonnal reagáló hajtásláncnak köszönhetően az elektromos motorok a hagyományos, belsőégésű erőforrásokhoz képest jóval gyorsabb menetstabilizáló rendszereket igényelnek” – nyilatkozta Peter Langen, a BMW futómű-fejlesztési részlegének vezetője.

Az új BMW i3s modell világpremierjére ezért a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy vadonatúj kipörgésgátló rendszert fejlesztettek ki, kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint. A technológia gyorsabb közbeavatkozási képessége azonban nem csupán a tisztán elektromos meghajtású modellek kiváltsága, hiszen a vonóerőt, a menetstabilitást és a menetdinamikát egyaránt optimalizáló, innovatív kipörgésgátló rendszer a belsőégésű erőforrással szerelt hajtásláncok reagálási idejét is gyorsíthatja. A BMW Group ezért a jövőben minden új BMW és MINI modellt az új BMW i3s modellhez kifejlesztett, innovatív rendszerrel szereli fel – legyen akár első-, hátsó- vagy összkerékhajtású –, hogy a vezetés a kedvezőtlen időjárási-, illetve útviszonyok közepette is minden korábbinál intenzívebb és biztonságosabb élmény legyen.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....