versenyautó

A BMW M Hybrid V8 versenyautó a 20-as rajtszámot viseli a Le Mans-i 24-óráson

2024.02.13.

A visszaszámlálás megkezdődött: május 21-én a BMW leleplezi huszadik guruló műalkotását, amelyet a New Yorkban élő kortárs képzőművész, Julie Mehretu hoz létre.

A BMW M Hybrid V8 versenyautó a párizsi Pompidou központban ünnepelt világpremierje után néhány héttel rajthoz áll a Le Mans-i 24-órás futamon. A művész már bemutatta a következő BMW Art Car első dizájnterveit, most pedig az is hivatalossá vált, hogy a dél-afrikai Sheldon van der Linde, a holland Robin Frijns és a német René Rast triójával versenyző műalkotás a 20-as rajtszámot viseli majd.

A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó az első BMW Art Car, mióta a 2017-es szezonban a John Baldessari kézjegyét viselő BMW M6 GTLM versenyautó rajthoz állt a Daytona-i 24-órás futamon, a Cao Fei által megtervezett BMW M6 GT3 versenyautó pedig az FIA GT World Cup makaói futamán. Le Mans-ban sorra álltak rajthoz a leghíresebb BMW Art Car versenyautók: 1975-ben Alexander Calder, majd 1976-ban Frank Stella BMW 3.0 CSL modellje, 1977-ben a Roy Lichtenstein által tervezett BMW 320i Turbo, 1979-ben Andy Warhol BMW M1 versenyautója, 1999-ben a Jenny Holzer által megálmodott BMW V12 LMR, majd 2010-ben a Jeff Koons kézjegyét viselő BMW M3 GT2. Ebbe az illusztris körbe gurul be idén Julie Mehretu BMW M Hybrid V8 versenyautója.

A huszadik BMW Art Car megálmodásához Julie Mehretu átfogó munkássága széleskörű szín- és formavilágát hívta segítségül: a homályos fényképektől és a pontozott rácsmotívumoktól kezdve, a neonszínű festékszórókon át, egészen a művész ikonikus, gesztusjelzésekkel dolgozó absztrakcióiig. Az így születő végeredményt egy nagyfelbontású fényképként, karosszériafényezést segítő háromdimenziós fénytervezési technológiával viszi majd fel a versenyautó karosszériájára. Mint ilyen, a Le Mans-ban rajthoz álló BMW M Hybrid V8 versenyautó teljes egészében egyedülálló alkotás lesz.

Julie Mehretu most először dolgozik együtt a BMW-vel háromdimenziós formátumban. A BMW M Hybrid V8 versenyautó felületeinek és vonalvezetésének összjátéka a művész festészeti elemeinek egyedülálló aspektusát kelti életre, az alkotói folyamat merőben új perspektíváit nyitva meg Mehretu előtt. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA – Federation Internationale de l‘Automobile) szabályzata szerint a BMW M Hybrid V8 versenyautón kizárólag karosszériafóliaként szerepelhet a háromdimenziós műalkotás, a huszadik BMW Art Car megalkotásában ezért Julie Mehretu szorosan együttműködik a Manuel Eberl és Gertraud Brenninger vezette German Race Spirit csapattal, amely már meghatározó tapasztalattal rendelkezik e téren: korábban a Jeff Koons által megálmodott tizenhetedik BMW Art Car guruló műalkotás egyedi karosszériaborításának felvitelében is közreműködtek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....