BMW Group

A BMW nem küldené guillotine-ra a dízeleket, de elektromos és hibrid inváziót tervez

2018.01.05.

A bajor autógyár ügyvezetőjének múlt heti nyilatkozata szerint a BMW célja a jelenlegi értékesítési volumen kétszeresét is meghaladó mértékű növekedést elérni elektromos és hibrid autóinak eladásában a 2019-es év végéig.

Harald Krüger a WirtschaftsWoche német hetilapnak adott interjújában már a 2018-as évre is kétszámjegyű növekedést prognosztizált, majd az azt követő év végéig 500 ezer darabos kiszállítási célt irányzott elő az ügyvezető.

A prémium kategóriás elektromos autók úttörőjeként a BMW 2013-ban dobta piacra első emissziómentes modelljét, az i3-ast. Az ekkortájt relatíve alacsonynak mondható eladások ellenére a BMW menedzsmentje mindent megtett azért, hogy a projekt i kivitelezése fenntartható legyen. A kitartásnak nagy ára volt, de megérte, ugyanis a kék-fehér emblémások bejelentették idővel, hogy 2025-ig egy 12 modellből álló teljesen elektromos járműpalettát vonultatnak fel, melyek között akár 700 km-es hatótávú is elérhető lesz.

December 11-én a bajor márka bejelentette, hogy a 2017-es év elektromos és hibridautó eladásra vonatkozó célkitűzése teljesült, már 100 ezer környezetbarát propelleres autó talált gazdára idén világszerte. A nyugat-európai és észak-amerikai kereslet első helyén az i3-as áll, melyet a 2-es sorozat plug-in hibrid Active Tourer követ. Krüger nyilatkozata szerint a BMW továbbra is lát potenciált a belsőégésű motorral szerelt autókban, elsősorban azért, mert a hosszan elnyúló átmenet idején financiális támaszt biztosítanak a cégnek. Krüger egyébként Matthias Müllerrel (Volkswagen csoport ügyvezető) szemben elutasítja a dízeljárművek adókedvezményének visszavonására vonatkozó felvetéseket, szerinte „szem előtt tartva azon ügyfelek érdekeit, akik dízelt vásároltak, ez indokolatlan”.

Matthias Müller korábban azt javasolta, hogy a németországi dízel üzemű autókra vonatkozó adókedvezményeket fokozatosan irányítsák zöldebb, lehetőleg elektromos autók vásárlói felé. A hivatalban lévő közlekedési miniszter, Christian Schmidt határozottan elutasította az ötletet, arra hivatkozva, hogy a zöldebb autókra történő átállás időszakában is szükség van a dízel autókra, így szükségtelen az éppen hatályos adótörvény módosítása.

Forrás: autonews.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..