BMW Group

A BMW nem küldené guillotine-ra a dízeleket, de elektromos és hibrid inváziót tervez

2018.01.05.

A bajor autógyár ügyvezetőjének múlt heti nyilatkozata szerint a BMW célja a jelenlegi értékesítési volumen kétszeresét is meghaladó mértékű növekedést elérni elektromos és hibrid autóinak eladásában a 2019-es év végéig.

Harald Krüger a WirtschaftsWoche német hetilapnak adott interjújában már a 2018-as évre is kétszámjegyű növekedést prognosztizált, majd az azt követő év végéig 500 ezer darabos kiszállítási célt irányzott elő az ügyvezető.

A prémium kategóriás elektromos autók úttörőjeként a BMW 2013-ban dobta piacra első emissziómentes modelljét, az i3-ast. Az ekkortájt relatíve alacsonynak mondható eladások ellenére a BMW menedzsmentje mindent megtett azért, hogy a projekt i kivitelezése fenntartható legyen. A kitartásnak nagy ára volt, de megérte, ugyanis a kék-fehér emblémások bejelentették idővel, hogy 2025-ig egy 12 modellből álló teljesen elektromos járműpalettát vonultatnak fel, melyek között akár 700 km-es hatótávú is elérhető lesz.

December 11-én a bajor márka bejelentette, hogy a 2017-es év elektromos és hibridautó eladásra vonatkozó célkitűzése teljesült, már 100 ezer környezetbarát propelleres autó talált gazdára idén világszerte. A nyugat-európai és észak-amerikai kereslet első helyén az i3-as áll, melyet a 2-es sorozat plug-in hibrid Active Tourer követ. Krüger nyilatkozata szerint a BMW továbbra is lát potenciált a belsőégésű motorral szerelt autókban, elsősorban azért, mert a hosszan elnyúló átmenet idején financiális támaszt biztosítanak a cégnek. Krüger egyébként Matthias Müllerrel (Volkswagen csoport ügyvezető) szemben elutasítja a dízeljárművek adókedvezményének visszavonására vonatkozó felvetéseket, szerinte „szem előtt tartva azon ügyfelek érdekeit, akik dízelt vásároltak, ez indokolatlan”.

Matthias Müller korábban azt javasolta, hogy a németországi dízel üzemű autókra vonatkozó adókedvezményeket fokozatosan irányítsák zöldebb, lehetőleg elektromos autók vásárlói felé. A hivatalban lévő közlekedési miniszter, Christian Schmidt határozottan elutasította az ötletet, arra hivatkozva, hogy a zöldebb autókra történő átállás időszakában is szükség van a dízel autókra, így szükségtelen az éppen hatályos adótörvény módosítása.

Forrás: autonews.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....