Opel
Fénykorában 22 ezer embernek adott munkát a gyár. A zárás évében 3 ezren dolgoztak, ennyi embernek a sorsa és jövője vált bizonytalanná.
A kezdet és a vég. Az első és az utolsó Opel Bochumban.
A bochumi járműgyártás megszűnését a felesleges kapacitásokkal magyarázta az Opel. Amióta bejelentették, tiltakozások, sztrájkok kísérték a mindennapokat, ez azonban nem hozta meg a kívánt eredményt.
A háromezer dolgozó közül sokan más városba költöznek, s ottani Opel-gyárba folytatják. Lesznek, akik nagy és olyanok is akik kevés végkielégítéssel távoznak – írja a német lap.
A dolgozók mellett Bochum városa is nehéz évek elé néz. A munkanélküliségi mutató jelenleg 9,4 százalékos, ami az elbocsátások után tovább emelkedik.
A nehéz helyzetben a városban felnőtt, híressé vált német éneked, Herbert Grönemeyer szolidaritási koncertet ad, ez azonban inkább csak szép gesztus, mint komoly segítség.
A bochumi Opel-gyárban az első autó 52 évvel ezelőtt gördült le a szerelőszalagról, amely egy Kadett típusú jármű volt. A mostani szanálás a vállalkozásnak becslések szerint 550-700 millió eurójába kerül.
A tiltakozások nem vezettek eredményre, a gyárat bezárják.