XXI. Magyar Borok Útja Rallye

Buda Marci versenyez és műsort vezet a XXI. Magyar Borok Útja Rallye-n

2016.08.13.

Évekkel ezelőtt hallott a Magyar Borok Útja Rallye-ról, és már akkor felkeltette az érdeklődését, hogy jön össze az autóversenyzés a borkóstolással. Idén először áll rajthoz, ahol nemcsak versenyzőként, hanem műsorvezető-házigazdaként is felel majd a rendezvény hangulatért. Ezúttal mi kérdezzük Buda Mártont arról, hogyan készül élete első boros Rallye-jára.

Buda Márton már a XXI. Magyar Borok Útja Rallye első ssajtótájékoztatóján is jó hangulatot varázsolt a Pesti Vigadó Éttermébe, akkor Knezsik Istvánt, az autós nagykoalíció elnökét (balra) és Megay Róbert pétert, a Rallye főszervezőjét kérdezte

Mennyire vagy boros?

Életemben összesen ha négy borospincében jártam, ezért nagyon várom, hogy ezt a tapasztalatomat most 21-re bővítsem (idén a Rallye 17 borospincét látogat meg – a szerk.). Annak ellenére, hogy nem tartom magam nagy borosnak, a rozéfröccs az egyik kedvenc nyári italom. Egy pohár finom borba belekóstolva mindig rájövök, hogy inkább borosnak kellene lennem.

Te leszel a XXI. Magyar Borok Útja Rallye férfi műsorvezetője. Milyen érzés lesz először rajthoz állni, és egyszerre versenyzőként és házigazdaként is helytállni?

Annak különösen örülök, hogy éppen a XXI. Magyar Borok Útja Rallye alkalmával kértek fel a szervezők arra, legyek én a házigazda. Édesapám a Taxi 21-nél teljesít szolgálatot Székesfehérváron, nekem pedig a 21-es a szerencseszámom. Társasági embernek tartom magam, és úgy gondolom, ahogy annak idején a rádióban is, itt is szinten tudom majd tartani a hangulatot. Nagyon kíváncsi vagyok a versenyre, arra, hogy képes vagyok-e abszolválni a feladatokat. Az kimondottan tetszik a Rally-ban, hogy nem a gyorsaság, hanem a pontosság a fontos.

Buda Márton egy Nissan tesztautóval (forrás: Buda Márton facebook oldala)

Te mennyire vagy pontos?

Nem szeretek késni. Egyrészt ezt a mások iránti tisztelet jelének tartom, másrészt magam miatt is igyekszem pontosan érkezni. Évekig reggeli rádiós műsort vezettem, onnan nem volt szabad elkésni. Persze előfordult, hogy elaludtam, és tíz perccel később indultam otthonról, de szerencsére így is mindig odaértem az első megszólalásra, csak a napindító reggelemet elindító rutincselekvés, a kávé-újság-cigi szeánsz maradt el, ami nem tett jót a napomnak.

Szerinted mik lesznek a verseny nehézségei?

Biztos nem lesz könnyű megállniuk a sofőröknek, hogy a Balaton környezetében, a csodálatos borospincék hűsében ne kóstolják meg a kiváló magyar borokat. Persze felnőtt emberek vagyunk, tehát tulajdonképpen ez nem jelenthet gondot. Csak azt kell majd kisorsolnunk, ki melyik nap „áldozza fel” magát, és marad józan az esti befutóig a kormánykerék mögött. Én magam évekig nagy fesztiválozó voltam, az éjszakába nyúló mulatozástól nem riadok vissza. De tudom magamról, hogy olyankor másnap nem vagyok használható, itt pedig másnap reggel 9-kor rajtolunk, és újabb egész napos versengés és élmények várnak majd ránk. Fáradtan vezetni pedig legalább olyan veszélyes, mint ittasan, talán pont azért, mert az ember nem is gondol bele, mennyire megváltozik a reakcióideje és az ítélőképessége. Ezért erre is nagyon oda kell figyelni, és nemcsak a Rallye-n, mert sok múlhat rajta.

Rajong a fociért, és szeret a volán mögött ülni, bár ott már régóta nem versenytempóban közlekedik (forrás: Buda Márton facebook oldala)

Te milyen sofőrnek tartod magad?

Amikor ’98-ban megkaptam a jogosítványt, a szabályok és a sebességhatárok nem „zavartak” annyira. Emlékszem, amikor édesapámtól először kaptam meg az autót, és egyedül vágtam neki a városnak, majdnem csúnya vége lett. Szerencsére, mielőtt frontálisan ütköztem volna egy kamionnal, csodával határos módon sikerült elkapnom a kormányt. Úgy gondolom, mindenkinek van egy meghatározó „majdnem baleset” élménye, amikor átgondolja az életét. Azóta vallom, hogy a szabályok értünk vannak, mi meg azért felelünk, hogy betartsuk őket. Egyébként amióta gyerekeim vannak, sokkal nyugodtabban vezetek, nyoma sincs már a féktelen száguldozásnak.

További Magyar Borok Útja Rallye hírekért kísérje figyelemmel az Autószektor kiemelt rovatát, valamint a verseny Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.20
Loeb és Ogier is kiállni kényszerült, a brutálisan nehéz murvás pályák megtizedelték a mezőnyt. ..
2022.05.20
Békeidőben is kemény támadások érik az autóipart kiszolgáló logisztikai láncot, mely gyakran....
2022.05.20
Beszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be a Ford kölni üzemében - írta a Bild....
2022.05.20
Hiába van már izgalmas, hátsókerék-hajtású padlólemeze a Mazdának, úgy tűnik, hogy klasszikus....
2022.05.20
15 százalékkal nagyobb bevétele keletkezett a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek 2021-ben,....
2022.05.20
A Ferrari világbajnoki pontversenyt vezető monacói pilótája volt a leggyorsabb Barcelonában. ..
2022.05.20
Szemünk előtt foszlik szét sok minden, amiben hittünk. Már csak szinte a bizonytalanság biztos.....
2022.05.20
A Mercedes-Benz 135 millió euróért (52 milliárd forint) árverezte a mindösze két példányban létező....
2022.05.20
Egy feltehetően migránsokat szállító kisteherautót követő, két egymás mögött haladó rendőrautó....
2022.05.20
Egy konnektorról tölthető, zöld rendszámos Audi Q3 Sportback 45 TFSI e volt a jubileumi autó. ..