Budapest
A társaság 3 millió eurós képzési programját a HIPA 1,56 millió euróval támogatta. A Kostal új globális üzleti szolgáltató központja nagyszerűen illeszkedik Magyarország azon stratégiai célkitűzésébe, amely magas hozzáadott értékű beruházások támogatását részesíti előnyben - tette hozzá.
Az elsősorban autóipari beszállítóként ismert, négy kontinens 21 országában jelen lévő társaság elnök-vezérigazgatója Andreas Kostal elmondta, hogy a magasan képzett munkaerő miatt választották Budapestet helyszínnek. A budapesti központ a cégcsoport teljes üzleti tevékenységét támogatja, magas hozzáadott értékű pénzügyi, IT, logisztikai szolgáltatásokat végez - tette hozzá.
A mintegy 2400 négyzetméteres iroda kialakítása során a fenntarthatóságra és a természetes alapanyagok használatára törekedtek, az üzleti szolgáltatóközpont októberben további 1000 négyzetméterrel bővül. Csucska Péter, a Kostal cégcsoport budapesti üzleti szolgáltató központjának ügyvezető igazgatója elmondta, a társaság rugalmas munkavégzést tesz lehetővé a munkavállalói számára. Többen vidéki helyszínekről dolgoznak, és csak megbeszélésekre jönnek be az irodába.
Az MTI kérdésére elmondta, hogy jelenleg mintegy 70 szakemberrel állapodtak meg, közülük 50-en kezdték el a munkát. Céljuk, hogy 2024 végére a létszám elérje a 300-at. Első körben az 5-10 éves tapasztalattal rendelkező, nyelveket beszélő szakembereket keresnek és később várják a pályakezdők csatlakozását is. Hozzátette: a társaság célja, hogy a budapesti szolgáltató központ fejlesztésével nemcsak a német, és az európai, hanem a cégcsoport teljes globális működését is támogassa.
Az 1912-ben alapított Kostal csoport jelenleg 20 országban van jelen, mintegy 18 500 alkalmazottal. A cég dolgozóinak több mint négyötöde már Németországon kívül dolgozik. A vállalatcsoport 2021-es forgalma 2,776 milliárd eurót volt. Kutatás-fejlesztésre éves szinten a bevétel több mint 6 százalékát fordítja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!