Lexus

A business class repülés kényelmét idézi a Lexus új luxus kisbusza – fotókkal

2023.04.30.

A Lexus bemutatta a vadonatúj LM, azaz „Luxury Mover” („luxus szállító”) zászlóshajóját. A kisbuszt a teljes kikapcsolódásra és kényelemre tervezték.

A vadonatúj LM egy teljesen új típusú jármű a Lexus európai palettáján, amely a limuzinok által kínált kiemelkedő luxust nyújtja egy tágas kisbusz formájában. Ez a „Luxury Mover” a Lexus Next Chapter korszak negyedik modellje a vadonatúj NX, RX és a tisztán elektromos RZ SUV modellek sikereinek nyomán.

Az ülések tervezésénél az optimális alátámasztás és a kényelem volt a középpontban, az utastérben pontosan szabályozza a rendszer a hőmérsékletet, a levegő minőségét és a világítást, valamint könnyen és intuitív módon férhetnek hozzá az utasok a kapcsolódási lehetőségekhez és a szórakozórendszerhez, beleértve a 48" szélesvásznú HD monitort és a testre szabott Mark Levinson 3D Surround Sound audiorendszert.

Ami a vezetési élményt illeti, a vezető számára az autóval való természetes kommunikáció, valamint a Lexus Driving Signature filozófia három állandó eleme, a kényelem, az irányíthatóság és a magabiztosság nyújt felejthetetlen élvezeteket, köszönhetően a Lexus GA-K globális platformja által kínált nagy merevségnek és alacsony súlypontnak. A kézművesség és a fejlett technológiák alkalmazásával az utastér nyújtotta élmény hű a márka Omotenashi víziójához, amelynek célja, hogy „személyessé tegyük a luxust”. Az LM kínálathoz való csatlakozása segít teljesíteni a Lexus azon célját, hogy változatosabb termékeket kínáljunk, amelyek a vásárlói igények és életstílusok szélesebb körét képesek kiszolgálni. Ez nem egy átalakított áruszállító: az LM minden tekintetben egy egyedülálló személyautó, amely a maga jogán született. A vadonatúj LM 2023 őszétől lesz elérhető az európai piacokon.

Az utastér számos funkciójának és lehetőségének gyors és intuitív beállítását egy okostelefonhoz hasonló vezérlő biztosítja. Ezzel kezelhető az audiorendszer, a klímaberendezés beállításai, az ülésfunkciók, a belső világítás és az ablakárnyékolók. Az új LM egyben a világ első olyan modellje, amely olyan hangvezérlés funkciót kínál, amely kifejezetten a hátsó ülésen utazók parancsaira reagál.

A hátsó sorban egy elegáns felső konzol található, amely magában foglalja az ajtóvezérlőket, a kisebb tárgyak tárolására szolgáló tárolót és a hőmérséklet-figyelő érzékelőket. Ezeket középre helyeztük, ezzel segítve a fejtér lehető legjobb kihasználását.Az új LM fejlesztésénél a tökéletes nyugalom és csendesség voltak az elsődleges szempontok, amelyek elengedhetetlenek az általa kínált luxushoz. A mérnökcsapatunk az eredeti Lexus LS-ből merített inspirációt, amely a maga idejében a limuzinok között áttörést jelentett a csendesség terén. A cél egy sajátos csendérzet kialakítása volt, amely inkább amolyan természetes hatást kelt, ellenben a hangszigetelt szobákban vagy stúdiókban tapasztalható abszolút, néha nyomasztó, „halott” csenddel ellentétben.

Az autó teljes hossza 5130 mm, szélessége 1890 mm magassága pedig 1945 mm. A kiemelkedő szélesség, magasság és a 3000 milliméteres tengelytáv kulcsfontosságú a hátsó utasok helykínálatának maximalizálása szempontjából.

Európában az LM modellt 350h jelöléssel kínálják majd a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncával. A vadonatúj NX 350h és RX 350h modellekben is megtalálható rendszer bizonyítottan csendes, kifinomult teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A maximális teljesítmény 250 LE/184 kW, a csúcsnyomaték pedig 239 Nm. Alapfelszereltségként jár az E-Four elektronikus összkerékhajtási rendszer is, a hátsó kerekeket előnyben részesítő hajtásképlettel, hogy a jármű stabil kanyarviselkedést biztosítson, és hozzájáruljon a hátsó ülések kényelméhez. A rendszer az első/hátsó hajtónyomaték egyensúlyát 100:0 és 20:80 között képes beállítani, hogy biztonságos kezelhetőséget biztosítson kigyorsításkor vagy kanyarodáskor laza vagy csúszós felületen.

Az utasok kényelme áll a vezetési, fékezési és menetdinamikai funkciók sorának középpontjában. Ezek közé tartozik a Lexus első Rear Seat Comfort vezetési üzemmódja, amely a felfüggesztést és a hajtás nyomatékelosztását módosítja, valamint elnyomja a vibrációkat, segítve a jármű stabilitását és az utasok kényelmét. Az Automatic Smart Stop (automatikus intelligens) fékvezérlés, a Pitch Control és az átdolgozott adaptív változó felfüggesztés (AVS) is segíti a kifinomult és kiegyensúlyozott utazást.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....