drón

A BYD megkezdte a drónállomások forgalmazását az ezer lóerős Denza N9-hez

2025.06.21.

A BYD megkezdte a tetőbe integráld drónállaomások forgalmazását az 1116 lóerős Denza N9 SUV-hoz.

A drónrendszert a világ legnagyobb újenergiás autógyártója, a BYD, illetve a világ legnagyobb dróngyártója, az ugyancsak kínai DJI közösen fejlesztette ki, és 16 ezer jüanért (kb. 750 eFt) vásárolható meg az autóhoz.

A BYD az idén márciusban mutatta be a tetőbe integrálható drónállomást. A rendszer magva a tetőn lévő lapos, négyszögletes, 0,29 négyzetméteres „hangárocska”, amely magát a repülőszerkezetet rejti, és kb. 21 centire emelkedik ki a tetőből. A drón a két kis ajtó megnyitása után emelkedik a magasba. Ehhez nem kell megállni: ha az autó sebessége nem haladja meg az óránkénti 25 kilométert, felszállhat és leszállhat magától. Legfeljebb 54 km/óra sebességgel tudja követni az autót és két kilométeres távolságból visszatér önállóan a kis hangárába, és magától rácsatlakozik a töltőre. Fél óra alatt húszról nyolcvan százalékra tölti fel magát, majd jöhet az újabb kör, hogy filmet készítsen az autós túránkról.

A Denza a BYD prémium kategóriás márkája. A modellsora az N9-en kívül az N7 crossoverből, a Z9 szedánból, a Z9 GT kombiból és a D9 kisbuszból áll. A Denza április elején vetette meg a lábát Európában, Milánóban tartották meg a hivatalos piacra lépési ceremóniát, amely alkalmával bemutatták a Z9 GT szuperjárművet.

Ami a Denza N9 modellt illeti. A BYD idén februárban indította el a sorozatgyártását. A SUV: mérete 5258/2030/1830 mm, tengelytávja 3125 mm. Kerekei 21 vagy 22 colosak. Hat ülése van, 2+2+2 elrendezéssel. Az autó elülső paneljét három képernyővel látták el. A „vezérmonitor” kifejezetten nagy, 17,3 colos. A második sor utasainak szórakoztatásáért egy 17,1 colos, tetőszerkezetbe süllyeszthető monitor felel.  Ezenkívül két összecsukható asztallal szerelték fel az autót, ami elengedhetetlen kelléke a csúcskategóriás sportterepjárónak csakúgy, mint a 11,5 literes tároló fűtési és hűtési funkciókkal.

A Denza N9 plugin változatát három, összesen 911 lóerős villanymotor és egy kétliteres, 204 lóerős turbófeltöltésú motor hajtja. Az autót 47 kWh-os LFP akkumulátorral látták el, s tisztán elektromos hajtással 200 kilométert tud megtenni.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....