Alfa Romeo 75

Csak 500 darab készült ebből az Alfából

2021.09.01.

A homologizációs Alfa Romeo 75 széria lökhárítóit a versenyautók inspirálták, ráadásul a szélesítések sem maradtak el.

Oh, a piszkos 80-as évek. Akkoriban még más idők jártak. Az emberek elsősorban izgalmas autókra vágytak. Azokkal, amik tegnap még a versenypályákon nyertek a szemük láttára. Nem véletlen, hogy a homologizációs kötelezettségek miatt készült utcai sportautókra ekkora kereslet volt – főleg, ha az egy Alfa Romeo. Naná, hogy az olaszok sem maradtak ki az autósport elit játszótereiből a 80-as években, aminek a végén egyértelműen az A csoport csücsült a csúcsán. Mind raliban, mind a zárt versenypályákon.

Ahhoz, hogy a kihegyezett versenyautójuk indulhasson a bajnokságokban, szükségük volt 500 darab, a versenyautó alapjaira épülő utcai változatra is. Ekkor született meg a 75 Turbo Evoluzione, aminek nem csak a neve szívdöglesztő, de a tudása is. Motorterében egy 1,8 literes sornégyes dolgozott 153 lóerőre tornázva, ami egy ötfokozatú kéziváltón keresztül kapcsolódott a hátsó tengelyre. Mindez az autó mindössze 1150 kilós tömegével, no meg az Alfa Romeo szakértelmével párosítva bitang mókás setup volt, amihez vadító külső is járt.

A homologizációs Alfa Romeo 75 széria lökhárítóit a versenyautók inspirálták, ráadásul a szélesítések sem maradtak el. Finom részlete, ahogy a hátsó szárny egészen az oldalsó ablakoktól indult, a végeredmény mégsem lett túlzó, míg a kipufogóját – majdnem – középen vezették ki. Ha mindezek ellenére nem lett volna egyértelmű, hogy mivel állunk szembe, jó nagy matricacsíkok is kerültek az autó oldalára. Most egy ilyen autócsodát árul az olasz Ruote da Sogno autókereskedés, átszámolva potom 30,8 millió forintért.

Mindez annak tudatában, hogy az autó mindössze 73 945 km-t futott, ráadásul viszonylag kevés esély van rá, hogy még egyel összefutunk az utcán, nem is hangzik rosszul. Mit érne egy olasz sportkocsi vörös fényezés, és fekete-fehér kockás szövetbelső nélkül – itt ezt mind megkaphatjuk, hiszen kívül-belül teljesen felújították, méghozzá gyári alkatrészekkel. Minden műszer tökéletesen működik, a narancs sebességmérőtől, a turbónyomásmérőig. Szóval, ha érdekel az olasz autógyártás egy dicső szelete, most érdemes Olaszországot célba venni!

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....
2021.12.04
Az EQXX-ről újabb adatokat és egy képet hoztak nyilvánosságra. ..
2021.12.04
A Toyota prémiummárkájának első dedikált villanyautóját RZ-nek fogják hívni. ..
2021.12.04
Idén már hat kivilágított villamost és az ünnepi fogaskerekűt indította útjára december első napján....
2021.12.04
A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis.....
2021.12.04
Lengyelországban jelentősen csökkent az új autók és kisteherautók eladása novemberben éves szinten....
2021.12.04
A GR86 értékesítését 2024-re le fogják állítani Európában, méghozzá szokatlan okból. ..
2021.12.04
A kispesti rendőrök még aznap rajtaütöttek a lopással gyanúsítható férfi telephelyén; a Jaguárt....