kütyük

Csak kábelen megy az AndroidAuto? Fogd meg a söröm!

2023.12.10.

Valószínűleg a Te autód is tudja a kábelmentes AA-t!

Amióta a látható méretű és értékelhető kijelzők megjelentek az autókban – és ennek azért már jó pár éve – a gyártók hamar felismerték, hogy kiaknázatlan potenciál rejtőzik benne, mégpedig az, hogy az okostelefonunk funkcióit akár kezelhetnénk is az autó képernyőjén és gombjaival. A telefonpiacot a két rivális, az Android- és az iOS alapú készülékek uralják, ennek megfelelően e két platform szerinti készülékekre jelent meg autós csatolásra használható program. A iPhone-ok az Apple CarPlay, az Androidosok az AndroidAuto nevű szolgáltatást használhatják.

Kábelen egy wireless világban

Amíg telefonunk, számítógépjeink, de még a fülhallgatónk is vezeték nélkül csatlakozik, addig ezek a funkciók sokáig csak úgy voltak elérhetők, hogy a kocsi erre dedikált USB csatlakozójára egy jó minőségű kábellel csatlakoztattuk a telefonunkat. Aztán autómárkától függően kezdtek megjelenni azok a verziók, amelyek mindezt Bluetooth protokollon keresztül is képesek megtenni. De mi van azokkal, akik egy ilyen kicsinek tűnő kényelmi előnyért nem szeretnének fejegységet (vagy autót) cserélni, vagy esetleg nincs is ilyen lehetőségük?

Nekik itt vannak az utólagos csatolók

A piacon többféle megoldás is létezik, velem az interneten az AAWireless készüléke jött szembe. Az egyelőre csak a világnyelveken elérhető honlapon most éppen 27.300,- Ft-ért kínált kütyüvel az ígéretek szerint pontosan úgy fog működni az alkalmazás, mintha kábelen csatlakoznánk. Lássuk!

Gyors rendelés és már postán is volt a dolog. Kicsit bosszankodom most, a cikk írása közben, mert az elmúlt hónapban valamikor 3.500,- Ft-tal olcsóbb lett a cucc, de annyi baj legyen, csak működjön. (Egyébként a konkurens modellek ennél mind drágábban voltak elérhetők, amikor körülnéztem.) Időközben a támogató csapattól megtudtam, hogy szerencsém van, mert a készüléket egyébként Magyarországon gyártják. Egy pécsi elektronikai fejlesztéssel és gyártással foglalkozó cégnél készülnek a nem egészen 5x5 cm-es, 12 mm magas kis csatolók. Tényleg nagyon gyorsan megérkezett.

Kábel csak az AAWireless-ig kell

Nyilvánvalóan nem ússzuk meg teljesen a kábelezést, mert nem a jármű fedélzeti rendszerét upgrade-eljük, hanem csak becsapjuk azt. Az AAWireless-t ahhoz az USB aljzathoz kell csatlakoztatni, amelyhez korábban a telefont csatoltuk. Adnak is egy hozzávaló kábelt, szóval erre nem kell külön gondot fordítani. Amíg nincs csatlakozás, a kütyü kéken villog.

A telefonunkra aztán le kell tölteni az ingyenes applikációt. Ez is gyerekjáték, simán a Google Áruházból beszerezhető. A programban mókolunk egy kicsit, hogy a telefonunkat összepárosítsuk az eszközzel. Ha ez sikerült, akkor az autón el kell játszani, hogy új AndroidAuto eszközünk van, engedélyezni és elvileg készen vagyunk.

Őszintén szólva, jó szokásomhoz híven, „Majd én tudom…” felkiáltással nem is olvastam el a kezelési útmutatót (az a gyufásskatulya méretűt), hanem nyomkodtam, mint süket a csengőt, de láss, csodát, egyszer csak összeállt, és a kocsi kijelzőjén pontosan olyan formában jelent meg az AndroidAuto, ahogyan kábelen szokott. Az egész installáció nem tartott tovább 5 percnél.

Próbáltam én fagyasztani, de nem sikerült

A feleségem pont visszaért a boltból, mire én, immár kábel nélkül beadtam az úticélt. Azt gondoltam és meg is bocsátottam volna a rendszernek, hogy lassabb lesz, mint kábelen, de egyáltalán nem. Minden pontosan ugyanúgy működik és nem érzek sebességcsökkenést.

Adogattam neki a címeket, váltogattam a Waze, A Google Térkép, a Spotify és a telefon híváskezelője között, de minden működött, pont úgy, mint azelőtt.

Több mint 500 autóval kompatibilis

A honlapon a gyakran ismételt kérdések között elsőként szerepel, hogy mely járművekkel tud együtt működni az AAW. Fontos kiemelni, hogy azok a kocsik, amelyek fejegysége nem tudja az AndroidAuto-t, azok ezzel sem fogják tudni, mindössze a kábel nélküli összeköttetésre való ez a kütyü.

Vannak az elhelyezés szempontjából előnyösebb és hátrányosabb autók. Az én autómban az USB csatlakozók az első kartámasz alatti tárolóban vannak, így az AAW kütyüje is oda került és egyáltalán nincsen szem előtt. Azokban az autókban, ahol az USB aljzat például a középkonzolon van, nem lesz teljesen láthatatlan a kiegészítő, de kis mérete miatt talán így sem lesz zavaró. És az, hogy még zsebünkből sem kell kivenni a telefont sokszor nagy előnyt jelent.

Kicsit jobban meríti a telefont

Egy AA-s navigáció közben dolgoztatjuk a processzort, megy a GPS és Bluetooth-on kommunikálunk. Én azt figyeltem meg, hogy hosszabb utakon érdemes a hagyományos módszerrel használni az AndroidAuto-t, úgysem szállunk ki-be ötpercenként, ráadásul így érkezéskor 100%-os lesz a telefonunk.

De a városi rohangálásban óriási előny és könnyebbség a kábelmentes csatlakozás, úgyhogy én csak ajánlani tudom.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....
2024.02.21
Nehéz objektíven megmagyarázni a BMW XM létezésének jogosságát, de ha már itt van, csapjunk a lovak....