Töréstesztek

Csillagos ötös az ID.3-nak

2020.10.22.

Álomkezdés öt csillaggal: az ID.3 a lehető legmagasabb minősítéssel zárta az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjeit, a vizsgáztatók ugyanis minden kritérium szerint – a felnőtt és gyerekutasok, illetve a védettség nélküli közlekedők védelme, valamint a vezetői segédrendszerek terén – egyaránt kedvező minősítéssel ismerték el a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első modellt.

„Nagyszerű siker teljes ID.-csapatunk számára” – hangsúlyozta Dr. Frank Welsch, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Autóink magas színvonalú biztonsága mindenkor különösen fontos számunkra, ezért az MEB-koncepcióban is már a kezdetektől tekintetbe vettük – amint az ID.3 öt csillaga is meggyőzően bizonyítja.”

A felnőtt utasok védelmének értékelése többek között frontális és oldalirányú ütközések, valamint az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta traumák tesztjeire épül. Ezen ütközési vizsgálatok, illetve a gyors és biztonságos mentést és kiszabadítást szolgáló biztonsági megoldások értékelése alapján az ID.3 esetében 87 százalékos védelmi fok adódott a vezető és felnőtt utasai, valamint 89 százalék a gyerekutasok számára.

Utóbbi értékelés három fontos szemponton alapul: a gyerekvisszatartó biztonsági rendszerek frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelme mellett a különböző méretű gyermekülések beépítésének lehetőségei, illetve a jármű által a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelések álltak a középpontban.

A bennülők védelme mellett az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen hatékonyan védik gázolásveszély esetén az Automatikus vészfék-rendszerek (Automatic Emergency Braking; AEB) a közlekedés védettség nélküli résztvevőit. A tesztelők a szériafelszereltséghez tartozó további vezetői segédrendszerekre is nagy hangsúlyt fektettek. Pozitívum, hogy a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Vészfékasszisztens (Front Assist) az ID.3 mindegyik felszereltségi változatában rendelkezésre áll a fedélzeten.

Első ízben a Volkswagennél, az ID.3 úgynevezett Középső légzsákot (Center Airbag) is tartalmaz első ülései között, amely például oldalirányú ütközés esetén megelőzheti a vezető és az első utas esetleges fejkontaktusát.

Extrafelszerelésként a Volkswagen további high-end vezetői segédrendszereket is kínál. Ilyen a követési távolságot tartó és előretekintő sebességérzékeléssel kiegészített Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC), míg a Menetasszisztens (Travel Assist) egészen 160 kilométer/órás sebességig lehetővé teszi a támogatott vezetést. A Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam assist), a parkolóhelyről kiállást segítő funkcióval (Rear Traffic Alert) kiegészített Holttér-érzékelés (Blind Spot Sensor), a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) és a Parkolási asszisztens (Park Assist) szintén nagyban hozzájárul a biztonságos, nyugodt vezetéshez.

Ötcsillagos értékelésével az ID.3 folytatja a Volkswagen Euro NCAP sikersorozatát, amelyben legutóbb az új Golf és a T-Cross érte el a legmagasabb minősítést. Az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme) immár 1997 óta szolgál az új gépkocsik biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a népszerű új modellek biztonságáról. Az elmúlt évek során a vizsgálati eljárások, valamint a szériafelszereltséghez tartozó vezetői segédrendszerekre és a passzív biztonságra vonatkozó követelmények egyaránt szigorúbbá váltak. A részletek nyilvánosan is elérhetők a www.euroncap.com oldalon.

Videó a tesztekről: https://youtu.be/bruZl_NXPBA

1) ID.3 – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEDC): 15,4–14,5; szén-dioxid-kibocsátás (g/km): 0; Gazdaságossági besorolás: A+

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....