Cadillac

CT6, a Cadillac csúcsa

2015.04.01.

Az amerikai prémiummárka új zászlóshajója akkora, mint egy 7-es BMW, de könnyebb, mint egy 5-ös.

A Cadillac szögletes formanyelvét a New York-i Autószalon bemutatott CT6-os is magán viseli, de a fényszórók jóval kidolgozottabbak, mint a korábbi modelleken, és a jellegzetes hűtőmaszk formáján is sokat finomítottak a tervezők. Az Audi A8, BMW 7-s és Mercedes S-osztály ellenfelének szánt modell hossza 5184 mm, a tengelytávja pedig szintén tekintélyes a maga 3106 mm-es hosszával.

A főleg alumíniumból készített Omega platformnak és a teljes egészében alumíniumból préselt karosszériaelemeknek köszönhetően a kocsi tömege az alapmotorral mindössze 1678 kilogramm, ezzel a legkönnyebb luxusautó jelenleg a piacon.

A beltérben természetesen a legigényesebb anyagokat használták fel (a díszbetétek egzotikus fából és szénszálból készülnek), a középkonzol tetején egy 10,2 colos érintőképernyő trónol, amelyet az alul lévő tapipaddal is lehet vezérelni. Nem hiányzik a CT6-osból a négyzónás klímaberendezés, a vezeték nélküli telefontöltő, a 4G-s kapcsolódási lehetőség és a beltéri wifi hotspot sem. A biztonsági rendszerek is a legmodernebbek, van köztük infrás éjjellátó, és gyalogos-felismerésre képes, kamera-alapú vészfék asszisztens is. A körkörös, 360 fokban látó kamerarendszer menet közben képes elöl és hátul venni az autó környezetét biztonsági okokból.

A második sorba két különálló, hűthető-fűthető, masszírozásra képes bőrfotel is rendelhető, amelyek széles tartományban állíthatóak, természetesen villanymotorokkal. A szórakozásról a karfába rejtett HDMI és USB csatlakozók, valamint az első ülések fejtámlájából kihajtható képernyők gondoskodnak, a megfelelő hangzásért egy 34 hangszórós Bose Panaray hangrendszer felel.

Háromféle motorral rendelhető a CT6-os, a kétliteres turbós benzines 265 lóerős, a 3,6 literes szívó V6-os 335 lóerős, a 3,0 literes duplaturbós V6-os 400 lóerős. Minden motorhoz nyolcfokozatú automatikus váltót társítanak, az automatikus összkerékhajtás feláras extra. A CT6-os gyártását év végén kezdik el Detroitban, a kocsit Ázsiába és Európába is fogják exportálni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....