autósport

Dakar: Szalay Balázs nem volt maradéktalanul boldog

2014.01.01.

Balu boldog?” – ez volt a kétszeres Dakar-gyõztes Jean-Louis Schlesser elsõ kérdése, miután megérkezett a táborba az Africa Race elsõ szakasza után. Nos, Balu, azaz Szalay Balázs nem volt maradéktalanul boldog, ugyanis bár egy ideig mind a ketten úgy hitték, a magyar versenyzõ nyerte meg a Nador és Boudnib közötti szakaszt, végül a középmezõnybõl jött egy bizonyos Jean Antoine Sabatier, és legyõzte mindkettõjüket.

Az ok egy eltévedés volt, amelybe a mezõny elejébõl kivétel nélkül mindenki belekeveredett (ment az össznépi keringõ), a közepétõl hátrafelé azonban már senki.
„Boldogabb voltam, amíg azt hittem, nyertünk, hiszen az elöl rajtolók közt nem volt gyorsabb nálunk, de azért így sem vagyok elkeseredve – mondta Szalay Balázs szilveszter este a táborban. – Változatos, technikás szakaszon vagyunk túl, ami bár viszonylag rövid, mindössze nyolcvanhét kilométeres volt, de köves, sziklás és homokos terepen egyaránt autóztunk. Azt szerettem a legjobban, amikor pici dûnéket kellett kerülgetnünk. Bemelegítésnek jó volt, s ha nincs az az eltévedés...”
 
No igen. Tizenkét Dakarral a háta mögött azonban Szalay Balázs is pontosan tudja, a sportban nincs értelmük a „ha”-val kezdõdõ mondatoknak. Természetesen megkérdeztük az Opel Dakar Team navigátorát, Bunkoczi Lászlót is, hogy miként történt az a bizonyos eltévedés, ami a párosnak ké t percébe került. 
 
„Az itinerben volt egy jel, amelyen mindenki elment nagyon balra, pedig csak kicsit balra kellett volna – vázolta a helyzetet Bunkoczi. –  Nekünk abból a szempontból még szerencsénk is volt, hogy jött szembe az egyik Toyota, így két percet hagytunk bent a pályán. Összességében kellemes befejezése volt ez az évnek, nem bánnám, ha hasonlóan is folytatódna.”
 
Újévi fogadalmat a pilóta tett (de nem árulta el), a navigátor nem (mert úgysem tartja be soha), azt azonban mindketten mosolyogva közölték, hogy mivel az éved olyan lesz, ahogy elkezded, számukra valószínûleg a terepraliról szól majd 2014. 
 
Egyébként este az étkezõsátorban tábortüzet gyújtottak (szükség is volt rá, mert Marokkóban ilyenkor eléggé „didergõsek” az éjszakák), s a mezõny koccintással és finom vacsorával köszöntötte az új évet. Az Opel Dakar Teamnél elõkerültek a csapatruházathoz illõ parókák, valamint néhány síp, szerpentin és bohócorr, de nem tartott sokáig az ünneplés, hiszen az új év elsõ napján már egy vérbeli afrikai szakasz vár a mezõnyre. Azt pedig szilveszter ide vagy oda, nem szabad fél vállról venni. 
 
A verseny másik magyar indulója, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió kategóriájában a negyedik helyen ért célba, a Scania-pilóta azonban elmondta, az elsõ napon inkább az volt a lényeg, hogy bemelegítsen, s hogy megszokja az újításokat, amelyeket végrehajtottak a kamionján, nem pedig az, hogy gyors legyen. Hiszen a verseny java még hátravan...
No igen, a hatezerbõl még alig több mint hatszáz kilométert teljesített a mezõny. 

AFRICA RACE
1. szakasz, Nador–Boudnib (össztáv: 631.66 km, ebbõl szelektív szakasz: 86.67 km). 
Autósok: 1. Jean Antoine Sabatier, Denis Rozoand (francia, Buggy) 1:08:38, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 22.0 másodperc hátrány, 3. Schlesser, Magnaldi (francia, Schlesser Buggy) 31 mp h. Kamionosok: 1. Tomas Tomecek, Vojtech Moravek (cseh, Tatra) 1:17:33, 2. Jacinto, Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:13 perc hátrány, 3. Essers, Louwers, Boerboom (belga, MAN) 5:07 p h., 4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 5:10 p h

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....