fenntartható közlekedés
Az EDC város- és gazdaságfejlesztési központ közleményében jelezték: a projektet Debrecennel együttműködve a barcelonai régió kezdeményezte és vezette, az EIT Urban Mobility finanszírozta.
A DebrecenMob projektben résztvevők 2020 szeptember közepétől az év végéig minden hónapban egy új játékos közlekedéshez kapcsolódó kihívásba tudtak bekapcsolódni. A kihívásokra internetes hozzáféréssel rendelkező okostelefonon keresztül bárki regisztrálhatott, a célcsoport a debreceni lakosság, illetve a régióban magasabb foglalkoztatási rátával rendelkező vállalatok dolgozói voltak - írták.
A játékos kihívás lényege az volt, hogy a résztvevők jutalmat kaptak, ha aktív és fenntartható módon közlekedtek. Emellett a kezdeményezés célul tűzte ki a nyereményeket felajánló helyi vállalkozások támogatását azáltal, hogy lehetőséget biztosított számukra a kihívás internetes felületén és az okostelefonos alkalmazáson keresztül termékeik vagy szolgáltatásaik bemutatására.
A kezdeményezéshez végül több mint 30 vállalat és szervezet csatlakozott, mások mellett a Debreceni Egyetem, az NI Hungary Kft., az RR Donnelley Kft., az Oerlikon Eldim (HU) Kft., a Schaeffler Magyarország, a Krones, valamint a BMW Group - tájékoztattak megjegyezve, hogy a DebrecenMob-ra csaknem háromszor annyian regisztráltak, mint a párhuzamosan futó, tizenötször nagyobb lakosú barcelonai régió FutureMob-jára. Az 1035 debreceni felhasználó több mint 138 ezer kilométert tett meg aktív és fenntartható módon, a résztvevők több mint tízmillió forintot spóroltak meg ahhoz képest, mintha autóval közlekedtek volna - ismertették a részleteket.
A cégek és szervezetek versenyén az első helyen a Debreceni Egyetem végzett több mint 51 ezer kilométer út megtételével. A második az NI Hungary Kft. csapata lett 14 és félezer kilométerrel, a harmadik a Debreceni Vízmű Zrt. csapata, majdnem 8,2 ezer fenntarthatóan megtett kilométerrel.
A DeberecenMob segíteni fogja a várostervezők munkáját is, ugyanis a kampány végére nagy mennyiségű adat gyűlt össze az utazási szokásokról. Az adatok megmutatják többek között, hogy merre járnak munkába és haza a debreceniek, hol közlekednek kerékpárral, hol gyalog, merre használják a közösségi közlekedési eszközöket. Ezen információk alapján számos javaslatot lehet tenni a városi közlekedés fejlesztése érdekében: többek között alapul szolgálhat új kerékpárutak létrehozásához, a gyalogos forgalom által preferált átkelőhelyek biztonságosabbá, vagy a közösségi közlekedés hatékonyabbá tételéhez - idézi a közlemény Barcsa Lajost, Debrecen gazdaságfejlesztésért felelős alpolgármesterét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!