Bemutató
A Ford nem régen mutatta be a teljesen megújult EcoSportot. A modell első generációja Brazíliában debütált még 2003-ban, majd 2013 végén, 2014 elején az európai piacra szánt immáron második széria Indiában gördült le a szerelősorokról. Az öreg kontinensen belül korábban idehaza is megvásárolható volt, azonban még sem lett releváns tagja a Ford modellpalettájának.
Robosztus a fizimiska jellemzi, mely immáron formailag is illeszkedik a Ford SUV kínálatába
A piacon megjelenő egyre nagyobb konkurencia a Fordot is a kabát újra gombolására késztette, melynek hozományaként a korábbi ázsiai gyártást átköltöztette Romániába. Immáron a 200 millió eurós beruházással a legmodernebb technológiákra is képes krajovai gyártósorokról gördül majd le a legkisebb terepese, ott, ahol később a Fiesta crossovere is készülni fog. De nem csak a gyártósor újult meg, hanem az EcoSport is. Mintegy kétezerháromszáz ponton cserélődtek és módosultak az alkatrészek annak érdekében, hogy a legigényesebb vásárlói ízlésnek is megfeleljen.
A változások egyik legszembetűnőbb eleme a front rész metamorfózisa. Dizájnja követi a Kugáét, agresszív tekintetű nagy hűtőrács döntött a LED-es nappali fényt is magukba foglaló fényszórók adják meg a karakterét a homlokrésznek. Az elsővel szimbiózisban a hátsó a traktuson módosultak és letisztultabbak lettek a világítótestek.
A kétfajta fényezés ma szinte kötelező dizájnelem
Manapság a kétszínű fényezés reneszánszát éli, aki nem csinál ilyet, az ma szinte nem is létezik ebben a a járműosztályban. Az EcoSport sem hagyta ki ezt a ziccert, tizenkét féle fényezés közül lehet választani szinte tetszőleges színkombinációban. A tesztnapon górcső alá vett ST-Line felszereltségű modellek fekete-narancssárga változatban színezték be a Visegrád felé vezető út húszcentis hóval borított szerpentinjét. Mondjuk az időjárással nem volt túl nagy szerencséjük a szervezőknek, hiszen a bevezetés első időszakában csak a fronthajtásos változat elérhető. Kár, hogy a jósors nem fordítva rendelte el az EcoSport kínálat piacra lépését, ugyanis a második ütemben érkező 125 lóerős 1.5 literes EcoBlue dízelmotor a márka intelligens összkerékhajtásával is megvásárolható lesz, aminek a hófödte útszakaszok igazi csemegének számítottak volna. És valljuk be nekünk is.
2018 második felében jön az intelligens összkerékmeghajtású változat
A modell motorkínálatában jelenleg a dízelpalettán jelenleg még az 1.5 TDci-t találjuk, 100 lóerővel. A benzines szortiment az egyliteres erőforrásai 125 és 140 lóerős teljesítményszinttel vásárolhatók meg, de a szinte minden nemzetközi elismerést magának tudó EcoBoost motorcsalád 2018 második félévtől kiegészül egy 100 lóerős alternatívával is.
Az EcoSport gyakorlatilag megkapta a Fiesta műszerfalát
A külső módosulások mellett a belső térben is komoly változások történtek, a fedélzet Fiesta rajzolatú, közepén az úgynevezett 8 colos lebegő monitorral, de a választékban egy 6,5 és egy 4,2 colos kijelző is megtalálható. Az ST-line kivitelben a sportos hangulatot a vörös színű díszítő varrások erősítik, a jó hangulatról pedig a szintén a Fiestából már ismert B&O PLAY hangrendszer gondoskodik 10 hangszóróval, amit kifejezetten az EcoSportra optimalizáltak.
A belső kényelem mellett számos vezetéssegítő asszisztenciát is kínál a modell. Az EcoSport kínálatában most először jelenik meg a sebességkorlátozások betartását segítő Állítható Sebességhatárolóval kiegészített Sebességtartó Automatika, valamint a biztonságos parkolást biztosító Tolatókamera. Továbbá megtaláljuk a holttér figyelő, valamint az alapfelszereltséghez tartozó Borulásvédelemet, ami a motor forgatónyomatékának szabályozásával segít, hogy a vezető mindig megőrizze uralmát a jármű fölött.
Az EcoSport klasszikusokat idéző csomagtérajtaja oldalra nyílik
Az Edge és Kuga mellé tehát felzárkózott az EcoSport is, mellyel így a márka SUV kínálata teljesen lefedi a piaci igényeket. A játék nem babra megy, hiszen a szegmens óriási népszerűségnek örvend. Tavaly Európában 40 százalékkal bővült ez a kategória, és idehaza is az új autó eladások 17 százalékát tették ki a terepes mutációk. Az EcoSportnak tehát kemény terepen kell helytállnia, de úgy tűnik jól megágyaztak neki.