kerékpározás

Edukációs kampány indult a biztonságosabb kerékpáros közlekedésért

2019.05.31.

Még mindig élen jár Magyarország a biciklis halálesetek számában.

A napokban megjelent egy felvétel, amin egy autós-biciklis konfliktust láthatunk egy biciklis kamerájának szemszögéből. A jelenetben mindkét fél hibázott és - bár nem keletkezett sérülés – összetűzésbe torkollik az incidens. A vita pedig az online térben is folytatódott, miután napvilágot látott a meglepő felvétel. A biciklisek az autósokat okolják, az autósok a bicikliseket. Több felületen még szavazás is indult arról, hogy ki a hibás, és annak ellenére, hogy mindketten azok voltak, mégis sokan csak az egyik vagy másik félre szavaztak. Mi sem mutatja jobban, hogy az autósok és biciklisek között egy olyan ellentét van, ami a mindennapi közlekedést is megnehezíti.

Élen járunk a biciklis balesetekben

A sajtóban terjedő felvételt valójában a We Love Cycling kerékpáros oldal készítette, a céljuk pedig az volt, hogy teszteljék, hogyan reagálnak a mindennapi közlekedés résztvevői a látottakra, illetve felhívják a figyelmet arra, hogy a biciklis-autós kapcsolatokon még mindig van mit javítani. A kommentek pedig bizonyították, hogy szükség lenne az odafigyelésre, a szabályok betartására és az együttműködésre, ráadásul ezt a statisztikai adatok is alátámasztják. A legutóbbi Európai Uniós összehasonlítás alapján a közúti haláleseteken belül a kerékpáros balesetek arányában Magyarország sajnos élen jár. Míg az EU-átlag azt mutatja, hogy a balesetek 8%-a biciklis baleset, addig hazánkban ugyanez a szám 12%, amit csak három ország előz meg. Ráadásul Magyarország a dobogós helyen szerepel az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján is. Az éves halálos kimenetelű balesetek áldozatai közül tízből egy biciklis

Szükség van az edukációra, figyelmetlenek a felek

Sajnos a téma nagyon aktuális, hiszen az adatok azt mutatják, hogy a halálos kimenetelű biciklis balesetek csaknem háromnegyede május és november között történik hazánkban. Bár a kerékpározás a nők és a férfiak számára is kedves, mégis, tíz áldozatból nyolc férfi. Az előfordulás helyszínében nincs figyelemre méltó különbség: ahogyan Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője elmondta, a biciklis kapcsolódású baleseteknél körülbelül egyenlő arányban oszlanak meg a településen belüli és azon kívüli esetek. Míg városon kívül legtöbbször a hátulról elütés, az előzés közben történő elsodrás az, ami bekövetkezik, városon belül gyakoribb a figyelmetlen ajtónyitás és a kanyarodás közben bekövetkező baleset. Abban pedig, hogy az egyik, vagy a másik fél lenne gyakrabban hibás, nincs általános igazság: éppen ugyanannyi szabálysértés történik egy-egy autós-biciklis baleset kapcsán az autósok és a biciklisek részéről is.

A We Love Cycling egy ismertető filmsorozattal szeretné felrázni a biciklis és autós társadalmat, hogy lássák, melyek azok a legalapvetőbb hibák, amelyeket sajnos nagyon sokszor elkövetnek, legyen szó bármelyik félről. Emellett pedig saját oldalukon is tanácsokkal látják el az autósokat és a bicikliseket arról, hogy hogyan érdemes elkerülni azokat a szabálytalanságokat, hibákat, melyek a legtöbb baleset bekövetkezéséért felelősek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.30
Nazhat Karim, a kurd származású építész, kemenceépítő mester több mint három évtizede tervez és....
2020.05.30
Vlagyimir Putyin orosz elnök javasolta, hogy 15,5 milliárd rubelt különítsenek el a kedvezményes....
2020.05.30
Michelisz és Tassi mellett egy újabb fiatal tehetség mutatkozik be a túraautó-világkupában –....
2020.05.30
Hamid Ghalijari Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.05.30
A szombat reggeli frontális balesetben a személyautó mindkét utasa életét vesztette. ..
2020.05.30
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendelkezése alapján a 80 fős személyzetből legfeljebb....
2020.05.30
A modellfejlesztési beruházások akár 40 százalékkal is csökkenhetnek a hatékonyság növelésével. ..
2020.05.30
Egymás után nyitja meg Európa országaiban online márkakereskedéseit a Peugeot. Az internetes....
2020.05.30
Az AVL hibrid hidrogénhajtású autót épített partnerei segítségével. A bemutatóautó a hatékony....
2020.05.30
A dinamikus vezethetőség hagyományosan nem tartozik a Toyota Hiace erősségei közé. Egy japán....