extrák

Egy új autónak rendelkeznie kell ezzel a 10 extrával

2022.05.02.

Ha a Blick autószerkesztőinek új autót kellene vásárolniuk, tíz lehetőség mindenképpen szóba kerülne. Nem, nem drága alumínium felnik vagy sportváz – hanem a nagyobb kényelemet és nagyobb biztonságot szolgáló vezetői segédrendszerek – írja a blick.ch



 

10. Kormányfűtés

Nem, már nem akarunk ülésfűtést nélkülözni. De a lábunkon nadrág van, a kezünkön többnyire semmi (mert téli kesztyűben bajos lenne vezetni). A kormányfűtés igazi téli csemege az autóban. Mellesleg: véleményünk szerint nincs szükség ülésszellőztetésre.

9. Keresztirányú forgalom figyelmeztetés

Ezt a funkciót először a Mazda MX-5 tesztjén tanultuk meg értékelni: Ha normál autóval tolat egy parkolóhelyről a SUV-k között, esélye sincs keresztforgalmat látni. A néha „parkolási asszisztensnek” is nevezett Warner a parkolási érzékelőket használja, és sípol, ha valami áthaladni készül.

8. Csúszásgátló rendszer

Vásárlás után bepakolás a rakodótérbe – és az első kanyar után az alma és a sajt borul minden irányba. Ez frusztráló! Manapság az opcionális hálók vagy töltősínrendszerek mindent megtartanak. Utóbbiak meglehetősen drágák.

7. Adaptív tempomat

A gyakori sofőrök éppúgy szeretik, mint bárki, aki belefáradt a folyamatos sebességmérő bámulásba: béna konvojban vagy hosszú utakon mi sem pihentet jobban, mint az önfékező és távolságtartó tempomat. Általában drága, de még az idegesítő megállást is átveszi a forgalmi dugókban.

6. 360 fokos kamera

Ismered azt az érzést, amikor eszerint rangsorolsz? Valahol volt egy betonoszlop – de pontosan hol? Ez még a "normál" tolatókameránál is jobban segít és kifizetődő, amint meglátja az autó melletti oszlopot.

5. Holttér figyelmeztetés

A tapasztalt pilótáknál is előfordul, hogy sávváltáskor nem látja a segédmotoros kerékpárt a holttérben.

4. Automata sebességváltó

Ma már szinte idegesítenek a manuális váltós tesztautók: a csúcsforgalomban 254-szer kell kuplungot nyomni! Még az olyan csodás kapcsolókat is, mint egy Porsche Cayman vagy a 911, amiket tíz éve még szívesebben vettünk volna manuálisan, ma valószínűleg automatával rendelnénk.

3. Head up display

Ha csak az utat nézi, és elfelejti a sebességmérőt, gyorsan kap egy frissen készült fotót a rendőrségtől. De van rá megoldás: A head-up kijelző a sebességet (és egyéb információkat) tükrözi a szélvédőn, tehát tökéletesen a látómezőben.

2. Mátrix LED lámpa

Drága, de az egyetlen igazság éjszaka: A csodalámpa, amely mindig a távolsági fénnyel halad, és a többi autót "kivágja" belőle, óriási előnyt jelent a biztonság terén - és az automata fényerőszabályzó rendszerrel ellentétben tényleg nem kápráztat el másokat.

1. Kulcs nélküli rendszer

Ma már szinte tanácstalanul állunk azon tesztautók előtt, amelyek a kilincs megérintésekor nem nyílnak ki, és egy gombnyomásra nem indulnak: ha egyszer megszokta, soha többé nem akarja kivenni a kulcsot a zsebéből. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....