(EPA) Egyesült Államok Környezetvédelmi Hatósága

Egyedi Yamaha scrambler született a Jeff Palhegyi Designs műhelyben

2017.02.09.

A Yard Built program készen áll, hogy stílusosan kezdje a 2017-es évet, amely újabb lenyűgöző egyedi alkotásokat ígér. Az új év nyitányaként visszatérünk az Egyesült Államokba, ahol megszületett a vadonatúj Yamaha SCR950 modellen alapuló második egyedi motorkerékpár.

A Yamaha már korábban is fantasztikus együttműködéseknek volt részese Amerikában számos vezető egyedi motorépítővel, mint például Greg Hagemannal a Hageman Cycles műhelyből, a kaliforniai Roland Sands-szel, akinek számos Yard Built motorkerékpárt köszönhetünk - beleértve az XSR900 „Faster Sons" modellt -, valamint a kaliforniai Go Takaminével a Brat Style műhelyből, aki az SCR950 „Chequered Scrambler" modellt alkotta meg.

Az elmúlt 20 évben stílusos egyedi Yamaha motorkerékpárjairól elhíresült dél-kaliforniai motorépítő, Jeff Palhegyi és a Jeff Palhegyi Designs csapata szakértőivé váltak annak, hogy elképzelt műremekeket működő géppé varázsoljanak. A Jeff Palhegyi Designs 1995-ben a Yamaha Star Cruiser termékcsaládjából származó, egyedi Royal Star motorkerékpárral kezdte. Azóta rengeteg mindent álmodtak és alkottak meg a radikális Raider cruiserektől a salakpályás Bolt modelleken át a „TT" SR400 motorkerékpárig. Több mint 70 egyedi motorkerékpárt építettek már a Yamahával közösen az első, 1995-ös együttműködést követően, így a Jeff Palhegyi Designs számára egyértelmű volt, hogy átalakítják az újonnan bemutatott 2017-es Yamaha SCR950 modellt.

„Az SCR950 egy olyan motorkerékpár, amely a motoros többféle igényét is képes kielégíteni" - mondta el Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora. „Akár a tengerparton szeretnél cirkálni, akár a hegyvidék szépségeiben vesznél el, ez egy igazán sokoldalú motorkerékpár, amely teljesen különböző vezetési élményeket képes nyújtani anélkül, hogy eltávolodna a Yamaha összes Sport Heritage motorkerékpárjára jellemző élvezetes, igazi motoros szellemiségtől. Nagyon tetszik nekünk Palhegyi alkotása. Egy olyan lenyűgöző, erőteljes megjelenésű, lecsupaszított scrambler gépet sikerült létrehoznia, amely semmit nem veszített a széria SCR950 modell jellegzetes karakteréből és vezethetőségéből.

Palhegyi eltérő fogalmi szakértelme és gondolkodása - amely jelenlegi projektjeit is meghatározza -, a Yamaha Motor Corporationnél szerzett 29 évnyi kutatási és fejlesztési tapasztalatán alapul. Ennek során a motorkerékpárok mellett quadokkal és Side-by-Side járművekkel is foglakozott. Számos ritka, régi Yamaha motorkerékpár tulajdonosa, melyeket rendszeresen be is mutat, beleértve a TZ750 modelleket és az XS salakpályás verseny-motorkerékpárokat. Erre a szenvedélyre és örökségre építve a Jeff Palhegyi Designs legújabb Yard Built projektje az 1966-os YDS3C Big Bear Scramblerből merít ihletet.

„Amikor először megláttam az SCR950 motorkerékpárt, azonnal tudtam, hogy nagyszerűen át lehetne alakítani" - mondta Palhegyi. „Azonban mostanában nagyon sok egyedi scrambler készült, ezért valami teljesen mást szerettünk volna alkotni. A sajtó számára szervezett bemutató vezetésen láttam kiállítva a Big Bear Scrambler modellt közvetlenül az SCR950 mellett, és végül ez ihlette ezt az egyedi motorkerékpárt.

A kész projekt egyértelműen a Big Bear Scrambler előtt tiszteleg az olyan elemekkel, mint az intarziás Yamaha logó, az üzemanyagtartályon található gumi térdtámaszok, a kéttónusú festés, valamint az egyedi kipufogórendszer hővédőkkel, amelyek visszarepítenek az univerzális motorkerékpárok korába. Más egyedi funkciók viszont igazi modern motorkerékpárrá teszik ezt a „Faster Son" alkotást. A Duane Ballard egyedi bőrrel bevont Renthal kormánytól kezdve - amely passzol az üléshez és az első villán található szerszámtartó tasakhoz - egészen a lerövidített lengőkarig - amelyet Fox RC1 Podium 14 hüvelykes, nagy teljesítményű hátsó lengéscsillapítók tartanak -, a különleges modern elemek a múlt stílusával keverednek.

Az üveglencsés hátsó lámpa tökéletes példa erre a keveredésre, akárcsak az egyedi segédváz és az oldalpanelek, az egyedi, retro, off-road stílusú első és hátsó sárvédők, a Ride Wright 40 küllős alumínium kerekekre szerelt masszív Shinko Adventure Trail abroncsok, az egyedi alumínium fényszórótartó és védőlemez, a fémszövetes acél fékcsövek, valamint a K&N légszűrő egyedi „Faster Sons" logóval ellátott alumínium fedele.

„Nagyon elégedett vagyok ezzel a motorkerékpárral," - árulta el Palhegyi, - „és szeretném megköszönni a csapatomnak a közös munkát, hogy segítettek a művészi koncepciótól eljutni a ma látható kész motorkerékpárig."

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....
2024.05.06
Mintegy 10 perc alatt töltötték 10-ről 80 százalékra a Polestar 5 prototípusát az új szilícium....
2024.05.05
Egy elektromos autó használata csak akkor klímasemlegesebb, mint egy belsőégésű motoros autóé, ha....
2024.05.05
Két gyermek életveszélyesen megsérült egy közlekedési balesetben Ceglédnél vasárnap - közölte az....
2024.05.05
Ennél nagyobb átalakuláson autó nem is eshet át, mint a többszörös Le Mans-i győztes hibrid Porsche....
2024.05.05
A vitorlázó gép a Turócszentmártonhoz tartozó Tomčany melletti, az Aeroklub Martin polgári társulás....
2024.05.05
Ma már alap, hogy az autóra ötvenezres garanciát adnak. Az első autóknál nem volt természetes a....