Bemutató

Egyre feljebb - Honda CR-V bemutató és menetpróba

2015.03.01.

Mérföldkő lehet a Honda életében a ráncfelvarráson átesett kompakt SUV, melyet az alsó-ausztriai Baden környéki utakon teszteltük két héttel a genfi autószalon nyitása előtt. Az alig észrevehető „púderezés” figyelemre méltó műszaki tartalmat rejt, mint például kilencfokozatú automata-váltót és egy dupla turbós aggregátot.

Ráncfelvarrás? Kicsit meglepődtem az első sajtóközlemény láttán, hiszen alig több mint egy éve (2013 októberében) szerepelt tesztrovatunkban a nemrég debütált, negyedik generációs CR-V a mostanra száműzött 2,2-es dízelmotorral. Majd nem sokkal ezután részt vettünk az 1,6 literes Earth Dream technológiájú, i-DTEC motorokkal szerelt városi crossover hazai bemutatóján is, aztán mire megemésztettük a downsizing-ot, máris itt van egy újabb modellfrissítés. Anélkül, hogy az idő múlásának gyorsaságán vagy a technika óriás léptékű fejlődésén filozofálgatnánk, lássuk be, hogy az autóiparban legalább annyira felgyorsultak a folyamatok, mint a számítástechnikában. Az idei év elején bemutatott kütyük legtöbbjének már az év végén a boltokban lesz a többet tudó verziója, és ha nem is ennyire gyorsan, de hasonló tendenciával kívánnak versenyben maradni az autógyártók is.

Külhonban is a hazigazdánk Szabó Gábor a Honda Motor Europe Limited Magyarországi Fióktelepének PR-osa volt - a képgalériában további részletek és gyári fotók láthatók

A CR-V facelift továbbá azt is jelzi, hogy nem tétlenkednek a Hondánál, hiszen dacolva a statisztikával, eltűnik ugyan egy modelljük az európai piacról, de az összes többi megújul 2015-ben. Hamarosan érkezik a megújult Civic, melynek Type R verzióját a nyár elejére ígérik, de az év második felében is lesz miből csemegézni. A szinte már elfeledett HR-V is új köntösbe bújik, és vele együtt a Jazz is egy teljesen új fejlesztéssel képviseli majd a márkát a kisautók szegmensében. A nagy durranás azonban a hibrid hajtású NSX. 

A 2015-ös modelleket kilenc színben kínálják - A Golden Brown új árnyalat a palettán

Ennek a folyamatnak a hírnöke a frissített CR-V, melynek nagyon erős rajongótábora van nemcsak az öreg kontinensen, hanem világszerte is. Az 1997-től piacon lévő modellből ez idáig 7 millió 200 ezer darab talált gazdára, melyből csak az Unió útjain 750 ezer fut. A 2014-es évben pedig 50 ezer darabos volumennel zárta a mérlegét a márka a 27 tagállamból kapott jelentések alapján – tudtuk meg Szabó Gábortól a Honda Motor Europe Limited Magyarországi Fióktelepének PR-osától. Kibontva a szegmens sajátosságait megtudtuk, hogy a kicsi (B), kompakt (C) és nagy (D) szegmensbéli SUV-ok háromnegyedét gázolajos erőforrás hajtja Európában, éppen ezért fektet a gyár nagy hangsúlyt az ilyen irányú fejlesztésekre, és nem utolsó sorban a formatervet is „mi” ízlésvilágunkhoz igazították.

A CR-V a modellmixben a hatodik helyen áll. A céges és magánvásárlások aránya kiegyenlített, 50-50 százalékos. A Főbb vetélytársak a Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Mazda CX-5 és a Ford Kuga.

A külső változásokat tetten érni oldalnézetből szinte lehetetlen, szemből és hátulról viszont már nem csak szakavatott Hondások veszik észre, hogy egy 2015-ös példánnyal van dolgunk. Szofisztikált módon átrajzolták a frontrészt, a hűtőráccsal egybeforrt fényszórók egyfajta szárnyat kaptak, kihangsúlyozva ezzel az autó horizontális dimenzióit. Az említett szárnyak hátul és az utastérben is megtalálhatók, céljuk ugyanaz: térérzetet növelni és az autó robosztus mivoltát kihangsúlyozni úgy, hogy szélesség (2096 mm, tükrökkel) magasság (1685 mm) és tengelytáv (2630 mm) tekintetében nem történt változás, ellenben a teljes hossz (4605 mm) 6,5 cm-rel gyarapodott. Nem véletlen, hogy kimért módon változtattak a CR-V megjelenésén, hiszen a lényeg a lemezek alatt, vagyis a motortérben és az utastérben van.

A jobb útfekvés és stabilitás érdekében az első-hátsó nyomtáv 15 mm-rel gyarapodott

Az ajtókat feltárva látható, hogy megmaradt a szedán-szerű vezető pozíció, és a műszerfal óráinak, kijelzőinek elrendezése is változatlan, látszólag. A kezelőszervek és a pilótát övező burkolatok ugyanis finomodtak a gyár szerint, valamint a középkonzolon található kapcsoló együttest is át kellett rendezni a Honda Connect 7 hüvelykes érintőképernyőjének befogadása érdekében. A jobb minőségű burkolatok és az extra szigetelő anyagok használatával pedig egy 6 százalékos zajszint csökkenést értek el az utastérben, ami csak azért érdekes, mert a 3 évvel ezelőtt bemutatott 4. generációs CR-V-nél 3 százalékkal jobb zajszigetelésről adhattunk számot. És ha már a százalékban kifejezett változásokat listáztuk, a 8 százalékkal kisebb kormány áttétel mellett se menjünk el szó nélkül, hiszen ennek köszönhetően jelentősen közvetlenebb reakciókra és precízebb kezelhetőségre számíthatunk kis és nagy sebességnél egyaránt.

Némelyek szerint kicsit elavult már ez a műszerfal, és a trendi ficsöröket kínáló szoftvernek új gúnya kell hamarosan

Az új CR-V fedélzeti újdonságai közül a már említett Honda Connect infotainment rendszert érdemes kiemelni, amely immár internet böngészővel, fotorealisztikus képet adó navigációval és az okostelefonoknál is alkalmazott Android 4.0.4-es operációs rendszeren keresztül emeli high-tech szintre az utazásainkat. Vezetéstámogató rendszerek terén is nagy előrelépést könyvelhet el a Honda a CR-V-ben debütáló Honda Sensing névre hallgató, kamerák és radarok működésére alapozott biztonsági arzenáljával, ami lényegében az ütközésmérsékelő fékrendszer és az adaptív sebességrögzítő (i-ACC) működését hivatott hatékonyabbá tenni. Az i-ACC egy prediktív rendszer, algoritmusai révén képes megjósolni az esetleges vészhelyzeteket a közlekedésben résztvevők egymáshoz viszonyított távolságát figyelembe véve. Az i-ACC a hagyományos adaptív tempomathoz képest 5 másodperccel hamarabb képes észrevenni, ha valaki előttünk meggyőződés nélküli manőverbe kezd és a sebesség és követési távolság figyelembe vételével fokozatosan fékerőt szabadít a kerekekre.

 

Az említett biztonsági csomag tartalma lehet még a táblafelismerő rendszer, a továbbfejlesztett ütközésmérsékelő fékrendszer, sávtartó automatika, aktív városi fékrendszer, kitolatást segítő rendszer, holttér-figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is, melyek nélkülözhetetlen hozzávalói a huszonegyedik századi autózásnak, különösen versenyképesség szempontjából. A márka és a kategória történetében a selling point és a trúváj azonban nem másban, mint a hajtásláncban rejlik. Az egyhatos, korábban csak 120 lóerőt és 300 Nm-es nyomatékot leadó öngyulladós motorból egy megkerülő szelepes és egy változó geometriás turbó feltöltő segítségével immár 160 lóerőt és 350 Nm-t hoztak ki japán mérnökök, a fenti paraméterekkel megkérdőjelezve a 2,2 literes egység létjogosultságát. De nemcsak házon belül vált szükségtelenné a nagyobb erőforrást választani, hiszen a konkurens márkák hasonló méretű szabadidő autóiban korántsem beszélhetünk ilyen kiemelkedő literteljesítményről. Példának okáért itt van nekünk egy Nissan X-Trail, melyben az 1,6-os dCi aggregát csupán 130 lóerőt produkál, vagy akár a Mazda CX-5-öt is megemlíthetjük ebben a mezőnyben, melynek csakis a 2,2 literes gázolajosa (175 LE) áll a Honda egyhat dízel teljesítményének közelében.

Három motor és három váltó áll jelenleg rendelkezésre a konfigurálásnál - az 1,6 literes dízel egységet kétféle teljesítménnyel kínálják (120 és 160 LE), a szikragyújtásúakat a 2.0 literes i-VTEC benzines (155 LE) képviseli. Utóbbihoz az ötfokozatú (régi) automata, vagy a hatgangos kézi váltó kapcsolható. A dízeleknél pedig alap a manuális hatos, a duplaturbóshoz azonban 500 ezer forintos felár ellenében a kilenc fokozatú is párosítható.

Hab a tortán a kilencfokozatú ZF váltó párosítása ehhez az erőforráshoz, hiszen nemcsak a kompakt SUV-ok, hanem a prémium terepjárók és személyautók esetében is ritka még a kilenc gangos nyomatékváltó alkalmazása. További érdekesség, hogy a leköszönő ötgangos leghosszabb fokozata is rövidebb, mint a ZF-nél a hetedik, így az autópálya tempót is könnyen abszolválja a motor kétezres percenkénti fordulatszám alatt. A motorkínálatban továbbra is megtalálható a kisebb teljesítményű dízel (120 LE) és a benzines 2.0 i-VTEC motor is, melyek a régi ötfokozatú automatával vagy a manuális hatos váltóval párosíthatók.

Jelenleg csak a Mercedes kínál a 211 lóerőnél nagyobb teljesítményű motorjaihoz 9G-Tronic-ot

A fent leírtak és látottak alapján elmondható, hogy megjelenés és stílus tekintetében, valamint műszaki tartalmát illetően is magasra tették a lécet a Hondások. Reményeink szerint egy hosszabb ismerkedést követően már a konkurens modellekkel történő összehasonlításról és a hazai árakról is beszámolhatunk.

A gésa szemek és a széles mosoly valóban nagyobbnak láttatja az autót

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.04
Gyorsítósávon az önvezetés felé – Győrből 5G hálózaton irányították a ZalaZONE tesztpályán....
2022.10.04
Az állattartók többsége rendszeresen utazna kedvencével, de ennek megoldása nem egyszerű - derül ki....
2022.10.04
Baleset miatt nem jár az 1-es villamos a Szentlélek tér és a Göncz Árpád városközpont között. ..
2022.10.04
A Forvia, a Valeo, a Plastic Omnium a világítástechnikai piac ászai. A három vállalat már több mint....
2022.10.04
Új elektromos motorkerékpár terveit mutatták be hétfőn a kecskeméti Neumann János Egyetemen (NJE).....
2022.10.04
Halálos baleset történt Soltvadkert közelében – írta a police.hu, amely szerint a kerékpáros a....
2022.10.04
175 gyorshajtót fogtak szeptember utolsó napján a Bács-Kiskun megyei rendőrök egy komplex....
2022.10.04
Új, autonóm kézbesítő robot lép be a rövid távú, "utolsó mérföldes" szállítási piacra – írja a....
2022.10.04
Július elsejétől kapnak négy betűből és három számból álló hatósági jelzést az újonnan forgalomba....
2022.10.03
A TikTok a legfiatalosabb videómegosztó applikáció az elmúlt időszakból és hatalmas népszerűségnek....