Takata

Együttműködik a Miskolci Egyetem és a Takata

2015.04.28.

– Újabb együttműködési megállapodást kötött kedden a Miskolci Egyetem és a japán Takata konszern, amely Miskolcon az autóiparnak légzsákrendszereket gyártó üzemet épít – tájékoztatta a felsőoktatási intézmény az MTI-t.

A Miskolci Egyetem határozott célja, hogy elmélyítse kapcsolatait a gazdaság szereplőivel. A tájékoztatás kitér arra, hogy a japán cég 2014-ben kezdte meg légzsákrendszerei gyártását Miskolcon, az egyetemmel történt kapcsolatfelvétel pedig a kölcsönös nyitottság és együttműködési igény folytán gyorsan megtörtént. Korábban az egyetem gépészmérnöki és informatikai karával volt együttműködése a Takatának, a kedden megkötött új megállapodás alapján azonban még szorosabbra fűzi a cég és a felsőoktatási intézmény a kapcsolatát, amelybe ezentúl bekapcsolódik a műszaki anyagtudományi kar, a műszaki földtudományi kar és a gazdaságtudományi kar is.


A közlemény megemlíti azt is, hogy a Miskolci Egyetem tudományos potenciáljával támogatja a japán céget, amellyel a jövőben a tervek szerint közös projekteket, pályázatokat is megvalósít. A felek tervezik az együttműködést a duális képzések indításában is, az új képzési forma bevezetése ugyanis a gazdasági partner számára éppúgy előnyöket rejt, miként az egyetemnek és a hallgatóknak is.

A japán Takata-cégcsoport miskolci gyárának építése az elmúlt év márciusában kezdődött meg, az autóipari biztonsági berendezéseket, egyebek mellett légzsákokat is gyártó társaság összességében ezer új munkahelyet létesít a borsodi megyeszékhelyen, több mint 20 milliárd forintos beruházásával. A gyár jelenleg próbaüzemben működik.

A tokiói székhelyű társaságnak összesen 55 gyára van a világ több országában, alkalmazottainak száma meghaladja a 36 ezret. A Takata európai központja Németországban, Frankfurt mellett van, a cég partnerei között található az Audi, a BMW és a Daimler is. A multinacionális cég saját tőkéje 41,86 milliárd jen, a 2013. március 31-én zárult pénzügyi évében a konszolidáltan számított értékesítései 415,52 milliárd jenre rúgtak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....