BKK Zrt.
A szombaton kezdődő átfogó pályafelújítási munkálatok során a nagykörúti villamosvonal egy kiemelten forgalmas szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológiával újul meg a leromlott állapotú sínpálya. A rekonstrukció után gyorsabban és halkabban közlekedhetnek majd a nagykörúti villamosok a Szent István körúti szakaszon is. A konkrét bontási munkák megkezdése előtt azonban meg kell teremteni a felújítás elkezdéséhez szükséges feltételeket - írták.
A társaságok közölték: a felújítás idején a dél-budai végállomások felől érkező villamosok a Vígszínháznál kialakított ideiglenes végállomásig szállítják majd az utasokat. Itt szombat hajnalban egy ideiglenes peron építése kezdődik el, amit vasárnaptól használhatnak majd az utasok fel- és leszállásra. A visszaforduló villamosok közlekedését egy úgynevezett kúszóváltó teszi majd lehetővé, amelyet a BKV szakemberei telepítenek szombatra virradó éjszaka a Nyugati tér és a Vígszínház között. Ezen, a meglévő sínek fölé épített ideiglenes váltón keresztül tudnak majd a villamosok Dél-Buda felé haladni.
A BKV és a kivitelező mindent megtesz, hogy a felújítási munkák minél kevésbé zavarják a közlekedőket és a környéken lakók pihenését, ugyanakkor egyes, a rekonstrukció során alkalmazott technológiák kánikulában nem alkalmazhatók, ezért - a megfelelő szabályozásokat figyelembe véve - éjszakai munkavégzés is várható - olvasható a kommünikében.
Felhívták a figyelmet, hogy a rekonstrukció idején változik a 4-es és a 6-os villamosok közlekedése: szombaton 0.00 és 12.00 óra között a villamosok a dél-budai végállomások és az Oktogon között járnak. Szombaton 12.00 órától vasárnap 4.00 óráig a dél-budai végállomások és a Nyugati pályaudvar között közlekednek majd a szerelvények. Vasárnap 4.00 órától a felújítás befejezéséig a 4-es és a 6-os villamosok a dél-budai végállomások és a Vígszínháznál kialakított Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomás között közlekednek.
Szombattól több mint egy hónapon keresztül a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni. A pótlóbuszok a kimaradó szakaszokon éjjel-nappal közlekednek majd. Hétköznap nappali üzemidőben 28 csuklós autóbusz és 62 járművezető gondoskodik a folyamatos pótlásról - írták.
A társaságok felhívták a figyelmet arra is, hogy a felújítás miatt jelentős közúti korlátozásra is kell készülni a Szent István körúton: a Pannónia utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon mindig csak a villamospálya egyik oldalán haladhat a közúti forgalom, irányonként egy-egy sávon. A BKK és a BKV ezért arra kéri az autóval, valamint a kerékpárral közlekedőket, hogy lehetőleg más útvonalat válasszanak.
A 4-es és 6-os villamosvonal Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala, amelyen naponta csaknem 280 ezren utaznak. A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 15 éve újította fel a BKV, a pálya állapota azonban - a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt - az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést.
A felújítási munkálatok befejezése után, augusztustól egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat - olvasható a közleményben.