innováció

Elektromos forradalom

2017.08.03.

Fél évtizeden belül átveheti a technológiai vezető szerepet az akkumulátoros meghajtású elektromos autók piacán a Toyota. A titok egy vadonatúj felépítésű akkumulátor, amely a villanyautók minden jelenlegi hátrányára hathatós megoldást ígér.

Japán sajtóértesülések szerint a Toyota öt éven belül forgalomba hozza új generációs, tisztán elektromos meghajtású modelljét, amely a világon elsőként szilárd elektrolitos (szilárdtest) akkumulátort alkalmaz majd. Ez az új akkumulátortechnológia biztonságosabb, jóval nagyobb kapacitású és nagyságrendekkel gyorsabban feltölthető, mint a jelenleg használatos lítium-ion akkumulátorok. A Toyota cégközpontjától mindössze negyven kilométerre, Nagoya városában működő Csunicsi Simbun napilap állításaira reagálva a Toyota hivatalos közleményt adott ki, amely szerint: „az új generációs akkumulátorok közül jelen pillanatban a szilárdtest akkumulátorok állnak legközelebb a gyakorlati (járműipari) felhasználáshoz. A technológia jelenleg a kutatási és fejlesztési fázisban van, beleértve a szilárdtest akkumulátorok sorozatgyártásának előkészítését. A tervek szerint a következő évtized elején megkezdődhet a technológia kereskedelmi felhasználása, ám konkrét terméktervekről egyelőre nem áll módunkban nyilatkozni.”

 

A szilárdtest akkumulátorok ezzel szemben biztonságosak, percek alatt feltölthetők, energiatároló képességük pedig jócskán meghaladja a lítium-ion akkumulátorokét, azaz maradéktalanul alkalmasnak ígérkeznek a tömeges hétköznapi autóipari felhasználásra. Azzal természetesen a Toyota is tisztában van, hogy a számos tudományos partnerrel, többek között a Tokiói Technológiai Intézettel közösen folytatott kutatások során elért eredmények nem ültethetők át közvetlenül, változtatások nélkül a gyakorlatba, ezért is nem nyilatkoztak korábban a már öt évvel ezelőtt rendkívül ígéretesnek tartott, ám akkor még jobbára feltérképezetlen szilárd elektrolitos akkumulátorok potenciális felhasználásáról. Ahogy annak idején a hibrid technológia bevezetését megelőző években, most is számos különböző, ígéretes akkumulátor-technológiát – így fém-levegő, nátrium-ion vagy magnézium anódos akkumulátorokat – kutatnak és fejlesztenek párhuzamosan, ám ezek közül a mai napig egyedül a szilárdtest akkumulátorok váltották be a hozzájuk fűzött reményeket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....