fejlesztés

Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

2020.09.10.

Elektromos meghajtású, önjáró, intelligens szervizképességű autóbusz-alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem konzorciuma.

Az Ikarus MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (Ginop)  841 millió forint vissza nem térítendő támogatás nyertek az 1,582 milliárd forint költségű projekthez. A tervek szerint a 2023. március 31-én záruló projekt során az alvázcsalád tagjaira különböző hosszúságú és eltérő felhasználói igényeket kiszolgáló autóbuszok épülhetnek, minimális többlettervezési munka befektetésével. Az 5G kommunikáció révén a járművek a városi közlekedésben való részvételének optimalizálásával az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők lesznek.

Az Óbudai Egyetem a kutatás-fejlesztési projekten belül felméri a közösségi közlekedésben részt vevő szolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők elvárásait, illetve elkészíti az "okosbusz" és az intelligens szervízrendszer közötti állandó kommunikációs kapcsolatot.

( a kép illusztráció)

Az MTI érdeklődésére Moór Gyula az Ikarus részéről a projekt szakmai vezetője elmondta: négy alvázat készítenek, egyet csuklós kivitelben, kettőt városi szóló busz méretben, illetve egyet teljes felépítménnyel, hogy azt valós forgalmi körülmények között is tesztelhessék. Hozzátette: az a céljuk, hogy az önjáró, motorral és akkumulátorcsomaggal egy egységet alkotó alvázak a majdani legyártást követően rugalmasan alkalmazkodjanak a vevői igényekhez, továbbá szükség esetén az alváz mellé kész karosszériaelemeket is szállítani tudjanak. A smart megoldásokkal kapcsolatban jelezte: a mostani rendszereknél jóval fejlettebb elektronikus kommunikációban gondolkodnak, a járműre az intelligens szervízrendszer segítségével folyamatosan rálátnának, így az esetleges meghibásodásoknál azonnal birtokában lennének a javításhoz szükséges információknak. Emellett a működési paraméterek, telítettségi és forgalmi adatok is online módon figyelemmel kísérhetők lennének a buszok és a központ közötti oda-vissza kapcsolatnak köszönhetően.(mti)

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.30
Több mint 70 éves is lehet az a Bosch dinamó, ami még ma is hibátlanul szolgál egy szegedi biciklin....
2020.10.30
Ti Kristof néven indított baleset-megelőzési kampányt Guadeloupe-ban Jérôme Jean-Charles művész és....
2020.10.30
Atiq Shahid Afganisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.30
 A tavalyihoz képest másfélszer több, összesen ötvenhat nevezés érkezett az ERC-kategóriában a....
2020.10.30
Saját szuperhősnővel, rózsaszín abronccsal és maszkosztással kampányolt a Bridgestone Tatabánya a....
2020.10.30
Az Európai Unió hatályos CO2-kibocsátási normájához igazodva a PSA-csoport, élén a Peugeot-val,....
2020.10.30
Az új Sorento a Kia első modelljeként, másodlagosütközés-elkerülő rendszerrel érkezik. Az MCB (....
2020.10.30
    ..
2020.10.30
Herczig Norbert négyszeres abszolút magyar bajnok raliversenyző szerint az elmúlt évek egyik....
2020.10.30
A Nissan egy középiskola művésznövendékeivel társult, hogy megünnepeljék azt a fajta kreativitást,....