versenyautó
A Formula Student egy olyan mérnökverseny, amelynek statikus és dinamikus versenyszámai is vannak. Magyar futamát sokáig a gönyűi kikötőben rendezték meg, tavaly először az egyetem környéke adott otthont a versenynek. Idén búcsút int Győrnek a futam, Zalaegerszegen gyűlnek össze az egyetemi csapatok.
Az új futóműösszeállítás több mint 18 alkatrésszel bővült, beleértve a himbákat, vonórudakat, stabilizátor rudakat és pengéket, de a tömegéből mindezek ellenére is sikerült faragni. Az új geometria természetesen hatással volt a többi részleg munkájára is, így a váz kialakítását is jelentősen befolyásolta.
Az autóbemutatón Hanula Barna, az Audi Járműmérnöki Kar dékánja úgy fogalmazott, irigyli a csapatban szereplő lányokat és fiúkat, mert olyan szimulációt használhatnak, amelyen az igazi autók is készülnek. Bezzeg az ő idejében a fűrészlapon és a csavarhúzón kívül más nem nagyon állt rendelkezésre. Kiemelte azt is, a győri csapat a világ három legrangosabb versenyére mindig kvalifikálni tudja magát, sokkal híresebb egyetemei csapatokat megelőzve.
Feszty Dániel, a Járműfejlesztési Tanszék vezetője arról beszélt az autóbemutatón, a Formula Student csapatban részt venni rang és dicsőség. A tanszék 13 munkatársa közül tíz maga is versenyzett, s került a diploma megszerzése után a tanszékre.
Rengeteg egyedi elektronikai eszköz került kifejlesztésre, valamint 2 szoftvert is terveztek, amiknek köszönhetően idén először finomhangolhatóak, paraméterezhetőek az elektronikai eszközök.
Az autó legyártása 6-8 hetet vett igénybe, s felbolydult méhkas volt a csapat – fogalmazott a Kanadából nemrég hazatért oktató, aki szerint ez a csapat Magyarország TOP FS csapata.
Gudra Gábriel csapatvezető kifejtette, öt éves az Arrabona Racing Team, s a fél évtized alatt 68 hallgató vett részt a csapatban, 12 versenyen indultak és 9 dobogós helyet szereztek.
Az idei autó minden eddiginél szebb, erősebb. Szinte minden alkatrészt tovább fejlesztettek, s motorja is győri, a SZEngine csapat alkotta meg. Az autó maximális sebessége 120 kilométer, motorja 55 lóerős, s négy másodperc alatt gyorsul fel nulláról százra.
A tavalyi év során még az volt a terv, hogy nem fogunk nagy változásokat eszközölni a 2018-as autón, ez a terv viszont borult – mondta el portálunknak Gudra Gábriel. - Első pillantásra megszólalásig hasonló az előzőhöz, ha valaki nem fordít kellő figyelmet a részletekre. Ez abból adódik, hogy a leglátványosabb elemek, az orrkúp, oldaldobozok, valamint a felnik és gumiabraoncsok nem, vagy csak kis mértékben változtak az ART_04-hez képest. Ezzel ellentétben szinte minden más, több mint az alkatrészek 90%-a nagymértékű fejlesztésen esett át. Sőt sok alkatrész tervezése, ahogy szokták mondani az üres laptól indult. Így volt ez a futómű esetében is. A tavalyi manőverezhetőségen mindenképpen javítanunk kellett, hiszen volt amikor alulkormányzott, volt amikor túlkormányzott volt az autónk. Ennek javítása érdekében változtattunk a futóműgeometrián, aminek tervezése más konstrukció kialakítását vonta maga után.