VI. Rally Hungary
Élmény volt olvasni a kommenteket, a mémeket és a beszámolókat a 6. Rally Hungary után. Már tavaly is bebizonyítottuk Európa és a világ a legjobb rali csapatainak, pilótáinak és persze a nézőknek is, hogy a Veszprém környéki gyorsaságik és lőterek bárhol megállnák a helyüket és az egyik leglátványosabb murvás raliját tudjuk leszervezni. Jó volt látni, hogy a néha sikertelen Zemplén környéki Rally Európa Bajnokság futamot sikerült leváltani egy stabil és biztonságos, a nézők számára mégis könnyedén élvezhető versenyre, ami a nevezők színvonalán és a nézők számában is megmutatkozott.
Lőtereink olyan lehetőségeket kínálnak, hogy biztonságos távolságból is könnyedén élvezhető a hazai rali EB futam, hiszen több kanyar is belátható, a talaj pedig gondoskodik a látványos ugratókról és a változatos versenyről. Ez idén sem volt másképp. Már a pénteki Shakedown rendkívül látványosra sikerült, és később is folyamatosan változott a top pilóták sorrendje a defektek és egyéb technikai nehézségek miatt. Míg az első napot még a román Simone Tempestini és Itu Sergiu páros vezette, addig a második napot már Andrea Mabellini és Virginia Lenzi vezette. Nos, a felsorolt két páros még csak a top 10-ben sem végzett végül.
A rendkívül fordulatos 6. Rally Hungary futamot végül Roope Korhonen és Anssi Viinikka nyerte félperces előnnyel, akik az MRF Toyota GR Yaris Rally2-jével versenyeztek és nagy reményekkel várják az első WRC lehetőséget. Minden esélyük megvan rá, hogy a következő finn rali generáció legyenek. Második helyen a tapasztalt és egykori WRC-menő Mads Ostberg és Torstein Eriksen végzett egy Citroen C3 Rally2-vel, míg a harmadik helyet egy Skoda Fabia Rally2-vel Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk szerezte meg. Így három különböző gyártó foglalta el a dobogót.
Büszkék lehetünk Ollé Sándorra és lányára, Ollé Rebekára, akik az összetett hetedik helyét szerezték meg, az ERC Master kategóriát pedig megnyerték olyan pilóták előtt, mint Jos Verstappen. És, hogy mitől varázslatos a hazai rali EB futam. Ezt egy gyorsasági mellett dolgozó sportbíróval fejtegettük, amíg nem érkezett meg a mezőny eleje. Azért, mert egyszerűen teljesen más élmény tényleg tehetséges pilótákat látni versenyezni, akik tartanak valahonnan valahová, és céllal versenyeznek. Méghozzá azért, hogy bekerüljenek a Rally Világbajnokság elit mezőnyébe egy nap.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!