Müncheni Autószalon

Ezek borítottak asztalt Münchenben

2025.09.13.

Váratlanul izgalmasra sikerült a 2025-ös Müncheni Autószalon. Mutatjuk a legérdekesebb leleplezéseket.

Manapság már hozzászoktunk, hogy az európai autószalonok laposak és igazából a frissen megjelenő kínai gyártók viszik el a showt, mert ők még tudnak valami váratlant előhúzni a zsebükből. Nos, ez egyáltalán nem igaz a 2025-ös Müncheni Autószalonra. Mintha az európai gyártók felébredtek volna lázálmukból és végre odacsapnának az asztalra néhány olyan koncepcióval, amit tényleg érdemes várni.

Audi Concept C

Nyilván egy ezek közül az Audi sportkupé koncepciója, amit egyszerre szánnak a TT és az R8 leváltására, a BMW nyomdokaiba lépbe hatalmas orr légbeömlővel. A formavilág majdnem olyan baltával faragott, mint a Jaguar új dizájnvonala, és az sem meglepő, hogy tisztán elektromos lesz. 2027 előtt biztos, hogy nem látjuk a kereskedésekben a sorozatgyártásra szánt változatot. Addig viszont várhatjuk a Porsche Boxster EV leleplezését, amivel osztoznak majd az alapokon.

BMW iX3

Váratlan fordulat, hogy idén épp a BMW hozott egy szofisztikáltabb külsejű modellt. Talán bealtattak mindenkit és most újra visszatérnek a gyökerekhez kisebb, a 70-es évek olasz formaterveit idéző vesékkel, domborított oldallemezekkel, ráadásul egy olyan modellen, ami különösen fontos lesz a BMW és Magyarország számára is. A most leleplezett BMW iX3 az első modell, ami már a Neue Klasse modellcsaládba fog tartozni, ráadásul nagy eséllyel Debrecenben fogják gyártani. A legmodernebb technikai alapoknak köszönhetően akár 800 km-es hatótávot is várnak tőle.

Renault Clio

A szalon legmeghökkentőbb leleplezése mindenképp a Renault Clio. Egyrészt azért, mert szinte az utolsó európai gyártóként kínálnak B-szegmensbeli, tehát hagyományos ferdehátú kisautót, másrészt azért, mert…hát, hogy néz ki? Ha sikerült túllépnünk a formai megoldásokon, egy nagyon is ígéretes kisautóról van szó, ami már jövőre leváltja a piacvezető Cliot, és egy remek full hibridet kap a lemezei alá: egy négyhengeres belsőégésűvel és két villanymotorral, 143 lóerős rendszerteljesítménnyel. Hogy jobban elférjen benne a technika, egy kicsit növekedik is, de nem drasztikusan. 4,12-es méteres hosszával még mindig egy apró városi autónak mondható, ami üdítő a mai mamlaszok között.

Mercedes-Benz GLC

Úgy tűnik 2025 slágere lesz a csücsörítő orr, ebből a szempontból pedig mindenképp a Mercedes-Benz GLC viszi a prímet. Majd az idő eldönteni, hogy mennyire befogadható a piac számára ez a túlzó orr, vagy a full digitális hátsó fényhíd, amit még az AMG GT XX koncepcióval vetítettek elő egy szofisztikáltnak szánt Mercedes modellen. Még a vezérigazgató is kiemelte, hogy ez a Mercedes legfontosabb modellje most, hiszen ebből adnak el a legtöbbet, a prémium SUV szegmens pedig a legfontosabb terepük. Ez lesz az első modell, ami megkapja a vadiúj MB.EA dedikált villanyos padlólemezt, amit a nagyobb modellekbe szánnak. Már 800V-os architektúra, 94 kWh-s NMC akkumulátorral, amivel 700 km körüli hatótávot ígérnek neki.

Skoda Vision O

Ugyanakkor mindenki eldobott mindent, amikor begurult a színpadra a Skoda vadiúj kombi koncepciója, a Vision O. Ügyes formai trükkökkel sikerült a hagyományos európai kombi formavilágot új szintre emelni. A hangsúlyos B-oszlopnak és a szinte láthatatlan hátsóbb oszlopoknak köszönhetően szinte shooting brake formát kapott a tanulmány, ami a jövőbeli Octavia kombit vetíti elő. Ha lehet hinni a pletykáknak, ez már a Volkswagen Csoport új SSP padlólemezére érkezik majd, ami például az ID Golf alatt is lesz, tehát 2030 előtt nem igazán számíthatunk a bemutatkozására. Ha valaminek, hát az Octaviának pont nincs oka sietségre.

Volkswagen ID Polo

Mostanra már mindenki megénekelte, de mégsem mehetünk el szó nélkül a Volkswagen legkisebb villanyautója mellett, aminek a bemutatója közelebb van, mint gondolnánk. Végre valóság lett a korábbi ID 2all koncepcióból, és még az álcázó minta sem tudja leplezni, hogy egy mutatós, és valóban kicsi városi villanyautóról van szó, amiből élből érkezik GTI változat 223 lóerővel. Ráadásul úgy tűnik, hogy a Volkswagen végleg elengedheti a számozott ID modelleket és a korábbi legendás modellneveit használná fel a jövőben. Hivatalosan is érkezik majd az ID Golf is például.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....