Kína
A Xiaomi YU7 bemutatása az év legjobban várt eseménye volt az okostelefon-gyártónál. És nem okozott csalódást: nem kevesebb, mint 200 ezer megrendelést vonzott mindössze 3 perc alatt, és 289 ezret 1 óra alatt. Az árak 12 millió forintnak megfelelő yentől kezdődnek mintegy 500 ezer forinttal a Tesla Model Y ára alatt. A drágább csúcsmodell kétmotoros, 508 kW-os, 760 kilométeres a hatótávja, álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre 3,23 másodperc alatt ugrik, 253 kilométer/óra a végsebességgel.

Az YU7 öt méterhosszú, két méter széles és 1,6 méter magas, tengelyek közötti távolsága 3 méter. A Standard és Pro felszereltségek 96,3 kWh LFP akkumulátorral, míg a Max felszereltség 101,7 kWh NCM akkumulátorral rendelkezik. A modell támogatja az 5,2 C ultragyors töltést, amely mindössze 15 perc alatt 620 kilométer autonómiát tesz lehetővé. Belül 1,1 méter széles panoráma képernyősávot találunk LED kijelzőkkel, valamint egy lebegő központi érintőképernyőt. A hátsó utasok számára egy 6,7 hüvelykes kezelőképernyő áll rendelkezésre. Ami a biztonsági funkciókat illeti, minden felszereltségben megtalálható a lidar, az Nvidia Thor chip és a Xiaomi saját fejlesztésű vezetéstámogató rendszere. Lövedékálló akkumulátorhéj is van.
A Leapmotor B01 az első elektromos szedán a B sorozatban. Elegáns kialakítású, alacsony légellenállási együtthatóval és olyan áramvonalas jellemzőkkel, mint a süllyesztett ajtókilincsek. Hossza 4,8 méter, tengelyek közötti távolsága 2,7 méter. A Leap 3.5 platformra épülő B01 hátsókerék-hajtású, egyetlen villanymotorral, amely 132 kW (177 lóerő) vagy 160 kW (215 lóerő) teljesítményű. Kétféle akkumulátortípus áll rendelkezésre - 56,2 kWh (550 kilométer hatótávolság) és 67,1 kWh (650 kilométer) -, mindkettő 800 voltos architektúrát használ. Belül fejlett technológiával rendelkezik: két digitális képernyő (8,8 hüvelykes műszeregység, 14,6 hüvelykes központi érintőképernyő), amelyeket a Qualcomm Snapdragon 8295P csip hajt.

Van lidar a fedélzeten, ára 5 millió forinttól indul. Ami az értékesítési kilátásokat illeti, a Leapmotor lendületben van, júniusban csaknem 45 ezer autót adtak el, ami rekordot jelent. A volumen nagy részét azonban a SUV-család adja, így a B01 egy kicsit küszködhet.
A QQ Domi egy kompakt ötajtós elektromos ferdehátú, városi ingázókra szabott modell. Két akkumulátor-változatot kínál: az egyik 28,5 kWh-s, amely 305 kilométer hatótávolságot ígér, és egy nagyobb, 39,33 kWh-s csomagot, amellyel akár 405 kilométert is megtehet a felhasználó. A QQ Dom hajtásáról 40 kilowattos, elöl elhelyezett 110 newtonméter nyomatékú motor gondoskodik. A kisautó végsebessége 100 kilométer/óra lehet.

A dizájnelemek közé tartoznak a LED-es fényszórók, a rejtett ajtókilincsek és a lebegő tető. A QQ Domi hossza 3,7 méter, tengelytávja 2,5 méter. A belső tér praktikus, technikailag fejlett a 7 hüvelykes vezetőoldali kijelzővel és a 10,25 hüvelykes lebegő központi érintőképernyővel, valamint olyan kényelmi funkciókkal, mint a hangfelismerés, a kulcs nélküli bejutás. A QQ Domi a versenyképes mini-EV szegmensben helyezkedik el, ára 2,8 millió forinttól indul.
A Galaxy A7 egy 4,9 méter hosszú, 2,8 méter tengelytávú plug-in hibrid szedán. A legújabb Galaxy dizájnelemekkel rendelkezik - teljes szélességű LED-es fényszalaggal (196 elem) és 0,229-es légellenállási együtthatóval. Arányai a Tesla Model 3-ast követik, de meglepetésre az ajtókilincsek nem síkban vannak! Az utasteret 15,4 hüvelykes érintőképernyő uralja, a digitális műszerfal 12,3 hüvelykes, felárért 16,6 hüvelykes head-up kijelző is elérhető. A hifi 16 hangszórós Flyme Sound rendszer.

A motorháztető alatt a Geely EM-i AI Super Hybrid 2.0 rendszer található - egy 1,5 literes szívómotor (82 kW/110 lóerő) és egy 175 kW (235 lóerő) teljesítményű villanymotor párhuzamos elrendezése, amelyekkel az autó 7,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órára. A vásárlók választhatnak egy 8,5 kWh-s (70 kilométer elektromos hatótávolság) vagy egy 18,4 kWh-s (150 kilométer) akkumulátor közül. Ára 5 millió forinttól indul.
A BYD szinte havonta vezet be egy-egy újabb modellt. Az e sorozat egy olcsóbb ajánlat, amely a fiatalabb közönséget és a fuvarozói flottákat célozza meg. Az e7 egy középkategóriás elektromos szedán a maga 4,8 méteres hosszával és 2,8 méteres tengelytávjával. Az eleje egy mosolygós arcot ábrázol, a hátulján pedig, mint jelenleg a legtöbb kínai modellnél, teljes szélességű hátsó lámpák vannak.

Kétféle Blade LFP akkumulátor áll rendelkezésre: 48 kWh és 57,6 kWh a 450, illetve 520 kilométeres hatótávolsághoz. Az elektromos motor teljesítménye 100 KW (134 LE). A végsebesség 150 kilométer/óra. A központi érintőkijelző 15,6 hüvelykes, igényes. Az e7 ára 5 millió foirnttól kezdődik.
A Xiangwang S9 egy nagy plug-in hibrid SUV, amely 5 vagy 6 üléses elrendezésben kapható. Hossza 5 méter, tengelytávja 2,9 méter. Külső kialakítása meglehetősen klasszikus, a kötelezően előírt teljes szélességű első- és hátsó lámpákkal. A belső térben egy lebegő központi vezérlőképernyő, egy teljes LCD műszerfal és egy head-up display található.
.jpg)
A motorháztető alatt ezerötös benzinmotor és villanymotor kombinációja található, a két rendszer együttes hatótávolsága 1200 kilométer lehet. A CATL Xiaoyao akkumulátor kapacitása 44,57 kWh. A maximális tisztán elektromos hatótávolság 252 kilométer lehet az ígéret szerint. Pontos ára ismeretlen, de nagyjából 10-11 millió forinttól indulhat.
Forrás: www.bestsellingcarsblog.com