Kína a világ piacvezetője 85 százalékos részesedésével. A kínai vámhatóság szerint ugyanakkor az export 25 százalékkal esett vissza szeptemberben az előző hónaphoz képest. A magnéziumtermelés visszafogása miatt az ár történelmi csúcsra kúszott szeptemberben – jelentette a nyersanyagügynökség. Németországban az autóipar, a csomagolóipar és az építőipar érintett leginkább.
A Dera szerint az export visszaesésének hátterében a termelés visszafogása áll, különösen a kínai magnéziumtermelés központjában, Shaanxi tartományban. A kormány rendeletei miatt a tartománynak jelentősen csökkentenie kellett az energiafogyasztását. Mivel a termelés különösen nagy mennyiségű energiát igényel, itt jelentős megszorítások történtek, amelyek mostanra a világpiac ellátását is akadályozzák.
"Sürgős diplomáciai tárgyalások Kínával"
Ha az utóbbi időben némileg javult is a helyzet a kínai piacon, a Dera arra számít, hogy a kínálati helyzet legalább az év végéig szűkös lesz. "Jelenleg nehéz megbecsülni a következő néhány hónap kínai termelési volumenét. Hogy milyen mértékben és mennyi magnézium fém lesz exportálható, az még kiderül" - mondta Yun Schüler-Zhou, a Dera Kínaszakértője. Különösen az év vége felé romolhat a helyzet az utolsó negyedévre kitűzött energiafogyasztási célok elérése miatt.
Az Automobilwoche beszámolója szerint október közepén a német Fémmunkások Szövetsége figyelmeztetett a magnéziumellátás szűk keresztmetszete miatt, és felszólította a szövetségi kormányt, hogy "sürgősen kezdeményezzen diplomáciai tárgyalásokat Kínával" a német ipar ellátásának biztosítása érdekében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!