Peugeot

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

2019.07.01.

Az autóiparban szerzett díjak tapasztalatait is felhasználva alkotta meg a Latitude 46 hajóépítő műhely csúcskategóriás vitorlás hajójának fedélzetét a Peugeot Design Lab. Az innovatív hajó első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

A tradicionális francia kézműves hagyományokat a legmodernebb gyártástechnológiákkal, a klasszikus faszerkezeteket új generációs kompozit anyagokkal társító Latitude 46 műhely fennállásának több mint három évtizede alatt különleges helyet vívott ki magának az európai motoros és vitorláshajó-piacon. Az északi szélesség 46. fokán fekvő La Rochelle-ben működő műhely kínálatának ékköve, egyben Európa-szerte legnépszerűbb tagja a Tofinou széria; a folyamatosan bővülő család a hétméteres kishajótól az impozáns, 16 méteres tengeri jachtig számos méretosztályt lefed. Ennek a sorozatnak a legújabb, legmodernebb tagja a Tofinou 9.7, amely két, egymástól markánsan elkülönülő méretosztály: a 2,8 tonnás Tofinou 9.5 és a 4,9 tonnás Tofinou 10.c közötti űrt hivatott betölteni.

A kisebb modellek mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző Tofinou 9.7 szokatlanul széles fedélzetét a Peugeot Design Lab tervezői töltötték meg tartalommal, különlegesen ergonomikus, innovatív cockpitot tervezve a hajónak. A két oldalt elhelyezett, víztől védett érintőképernyős vezérlőfelületek gondosan megválasztott dőlésszöge fényviszonyoktól függetlenül könnyű leolvashatóságot szavatol. Ugyanakkor a dizájnerek ügyeltek arra is, hogy az összes mechanikus kezelő elem – a csigák, csörlők és kötelek, és persze a kormányrúd – a kormányos keze ügyében legyen.

Mindezt organikus, integrált formában valósították meg, így az egynapos kirándulásokra tervezett Tofinou 9.7 egyedül éppúgy könnyedén vitorlázható, mint legénységgel. A kiegyensúlyozott, letisztult fedélzeten semmi nem akadályozza a szabad közlekedést. Az autóipari tapasztalatokból építkező, új generációs elrendezés dinamikus, mégis harmonikus megjelenést kölcsönöz a hajónak, egyben lehetővé tette a teljesen nyitott hátsó fedélzet kialakítását.

A kajütben négy főnek szállást biztosító Tofinou 9.7 kettős személyiségének – a kompakt méretekre rácáfoló ergonómiának és a tradicionális és ultramodern anyagok egyidejű alkalmazásának – a gyökereit ugyanúgy a Peugeot évszázados autóipari tapasztalatában kereshetjük, mint a márka formatervező stúdiója által alkotott, számtalan egyéb használati és dísztárgy esetében. Kiváló példa erre a 2017-ben bemutatott Sea Drive Concept, amely a Peugeot gépkocsik új generációs i-Cockpit vezetői környezetét adaptálta a hajózás speciális igényeihez, jobban áttekinthető, ugyanakkor elegánsabb formában értelmezve újra a cockpit ergonómiáját.

Ugyanakkor nem ez volt a Peugeot Design Lab első kitekintése a hajózás világába. A 2012-ben bemutatott Peugeot Powerboat Concept az elsők között alkalmazta az i-Cockpit koncepcióját, közvetlen párhuzamot állítva a kétszemélyes sporthajó és az ugyanabban az évben bemutatkozó Onyx tanulmányautó között. 2014-ben egy 30 méteres jachtot álmodtak meg a stúdió tervezői, amely folytonos üvegfelületek alkalmazásával teremtett világos, páratlan térérzetű környezetet, miközben a kajüt tetőszerkezetét teherviselő elemként kialakítva növelték a hajótest szerkezeti szilárdságát. A Peugeot Design Lab eddigi legnagyobb szabású vízi projektje a JFA Yachts hajóépítő műhellyel közösen megvalósított, 35 méteres katamarán volt.

A kéttörzsű hajók koncepciójának új értelmet adó, az alapvető formát minden lehetséges módon kibontakoztató tanulmányt ugyanaz a Pierre Gimbergues jegyezte, akinek a Tofinou 9.7 fedfélzetét is köszönhetjük. A Peugeot Design Lab vezető dizájnereként a szakember olyan, az ipari formatervezés és a képzőművészet határán egyensúlyozó munkákat valósított meg, mint a szénszálas kompozitokat természetes lávakővel kombináló Onyx kanapé, az imént említett Sea Drive Concept, a 2013-as GTI szörfdeszka-koncepció, vagy éppen az a Peugeot Experten alapuló, mozgó bár, amit – és így záródik be a kör – a Latitude 46 tőszomszédságában működő Gillardeau osztrigatenyésztő felkérésére készített el a Peugeot, és amelyről már mi is hírt adtunk korábban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....