használt autó vásárlás

Filmez a szakértő – Botrány, hogyan javították ezt az autót

2022.04.22.

Egy 9 éves Megane vásárlás előtti vizsgálata.

2011-es gyártás, 140.000 km, szervizkönyv, digitklíma, automata világítás, bluetooth kihangosító, 4 db elektromos ablakemelő, csak ne lett volna összetörve, vagy ha már összetörött, akkor javították volna tisztességesen.

Már az Autószektoron is megjelentettünk néhány részt az új kezdeményezésünk nyomán készült helyszíni használt autó átvizsgálásokon forgatott kisfilmjeinkből, ezúttal az eddig legnézettebb videót foglaljuk össze cikk formában is.

Íme a videó, ha hasznosnak ítéled meg, akkor kérjük ide kattintva kövesd be YouTube csatornánkat!

Adminisztratív adatok

A Megane III. Berline 1.6 Expression névre hallgató Renault műszaki vizsgája csaknem egy éve járt le a vizsgálat időpontjában. Hogyhogy nem használnak egy évig egy ilyen príma autót? Meglesz a válasz.

A hirdetésben is megjelölt szervizkönyv minden jel szerint valós: 10.000 km-el ezelőtt, egy dél-magyarországi márkaszerviz tartotta karban a kocsit, a baj csak annyi, hogy ez az utolsó bejegyzés 2019 legelején született, vagyis a vizsgálatunk időpontja (2021. december) előtt csaknem két évvel. Tehát az amúgy sem megúszható azonnali időszakos szerviz még nagyobb nyomatékot kapott. Bíztató lehet, hogy a szervizkönyv szerint 132.000 km-nél a vezérlést és a hozzá tartozó vízpumpát is cserélték.

Megy, indul, dudál

Az autóban minden működött, a klíma is kapcsolt, bár ott a diagnosztikai lekérdezés mutatott nem törölhető, tehát aktív hibákat is, amivel azért érdemes lenne szervizkörülmények között részletesen foglalkozni.

A hidegindítás kissé nehézkes volt, de ezt betudtuk a hosszú állásban kicsit lemerült akkumulátornak és a szemlén tapasztalt nagyon hideg időjárásnak. Próbaútra csak a telephelyen belül volt lehetőségünk a lejárt műszaki érvényesség miatt, ezen mindent rendben találtunk.

Akkor mi a baj?

Az autó első részének alkatrészei mind vadi újak voltak. A motorház fedelet felnyitva azonnal feltűnt, hogy a zsanér csavarjait korábban megbontották, tehát javított elemről van szó. Később a rétegmérés 90 és 170 mikron között szórt, ebből azonnal látszik, hogy nem a gyárban fújták le. Az elem belső felén pedig megtaláltuk a tajvani Tong Yang karosszériaelem (után)gyártó jelölését.

A festékhiányos csavarok sora aztán folytatódott a zárhídon és a bal első sárvédőn. A motorház fedél baloldal ütközőbak tartóját nem cserélték ki, azon még mindig jól látható volt az ütközés során elszenvedett deformáció, pontosabban az, hogy a fül hegesztése mentén részlegesen „szakadt”.

Ezen kívül a bal első toronynál – bár az elemet nem javították – látható volt, hogy a gyári hegesztés tömítőanyaga szintén elrepedt a deformáció miatt.

A kocsi elejében szemmel láthatóan új hűtők (vízhűtő és klímahűtő) vannak, tehát tudható, hogy a jármű elejét ért károsodás elérte a vészhárító merevítő mögötti alkatrészeket is.

Cserélték a lámpákat is, amelyeken szintén nem találtunk gyári jelöléseket. Ránézésre ugyan nem tűntek rossz minőségnek, de, ahogyan a videó alá kommentben érkezett hozzászólók is hangsúlyozzák, új korában az utángyártott lámpa is szép, de mivel műanyag búrás elemről van szó, nagy kérdés, hogy 1-2 év leforgása alatt mennyire kezd majd opálosodni, karcolódni.

Az első vészhárító és kapcsolódó alkatrészeiről nem tudtuk megmondani, hogy az milyen gyártmány, ehhez szét kellene szedni az autót. De kiindulva a többi javított részen tetten ért spórolás miatt nem tennék nagyobb összeget a gyári minőségre.

Plusz antenna

Nem tudjuk, miért került egy plusz antenna a Megane tetőlemezének elejére, de nem is sikerült középre tenni, ráadásul ferdén, csálén áll.

Hátul is voltak még gondok, a vészhárító baloldali illesztésén látszódott, hogy ezt az elemet is piszkálták már korábban, illetve a jobb hátsó lámpa belső elemén láttunk még egy veszélyes repedést.

Most akkor venni, vagy nem venni?

Az autó szerkezeti elemein, tehát az oszlopokon és küszöbökön nem találtunk korábbi sérülésre utaló nyomot. Egy biztos, ennek az autónak az elejét csúnyán összetörték, valószínűleg így állt egy évet, mire a közben érkezett jelentős járműhiány miatt valaki úgy gondolta, hogy érdemes talpra állítani.

A javításhoz a minimális befektetés, maximális hasznon elvét követve kizárólag utángyártott, vitatható minőségű alkatrészeket használtak fel. Nem tudjuk előre pontosan megmondani, hogy ez milyen hatással lesz a jármű állapotára a jövőben és azt sem, hogy egy következő frontális ütközéskor hogyan fog reagálni az autó.

Természetesen a vásárlás előtti vizsgálati eredményeket megismerte az ügyfelünk, kiegészítve ezekkel az információkkal, hogy laikusként is tudja, mit jelentenek a száraz a tények a gyakorlatban.

Egy ilyen helyszíni állapotfelméréssel akár alkupozícióba is kerülhetünk, hiszen a „lefülelt” minőségi problémákkal jó pozícióból érvelhetünk az ártárgyaláson.

Mindenképpen megéri vizsgáltatni: ha jó a kocsi, akkor örüljünk, hogy ez bizonyítható is, ha pedig nem, akkor még jobban, hogy megmenekültünk egy pénztemető autótól.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....