Forma 1

Forma-1 - Szorult helyzetbe került a Ferrari miatt az FIA

2018.03.20.

A Ferrari a lehető legrosszabbkor happolta el az FIA hivatalos F1-es versenyigazgató-helyettesét. Egyelőre nincs utód hasonló szaktudással és rutinnal, így nagy kérdés, Ausztráliában hogyan oldják meg a hiányt.

A múlt héten robbant a bomba: a Renault után a Ferrari is egy FIA-alkalmazottal erősítette meg technikai csapatát. Laurent Mekies a szövetség biztonságért felelős kutatócsoportjának vezetője, valamint Charlie Whiting versenyigazgató helyettese volt, ám azzal, hogy aláírt a maranellóiakkal, máris megkezdte kényszerszabadságát, hogy szeptemberben munkába állhasson a vörösöknél.

Laurent Mekies és Charlie Whiting (Fotó: XPB)

A csapatokat ugyanúgy fölháborította a Ferrari lépése, ahogyan a múlt évben a Marcin Budkowskit szerződtető Renault-é. Közülük csak egy résztvevő, a McLaren volt hajlandó nyilatkozni, akik részéről Éric Boullier azzal vádolta ősi riválisukat, hogy megszegték az adott szavukat.Az F1-es kommentátorként dolgozó korábbi versenyző, Martin Brundle szerint túl nagy feneket kerítenek az ügynek. „A Forma–1-ben nincsenek úriemberek, soha nem is voltak. Ez teszi annyira nyerssé és

vonzóvá, és ezért nem tetszik egyesek hozzáállása. Itt csak a teljesítmény és a kiválóság számít, nyersz, vagy veszítesz, a kutya kutyát eszik. Vagy teljesítesz, vagy mész” – festett képet a királykategória kegyetlenségéről, amiben szerinte semmi meglepő vagy felróható nincs.Mekies távozásának van ugyanakkor egy komoly gyakorlati következménye: az FIA-nak kevesebb mint két hete volt/van arra, hogy megtalálja az utódot. A jelöltek pedig nem tolonganak. A legkézenfekvőbb vészmegoldást Mekies 2016-ban visszavonult elődje, Herbie Blash jelentené, aki két évtizeden át volt Charlie Whiting jobbkeze.

Úgy tudni, ő hajlandó is lenne kisegíteni volt munkaadóján, ám mivel jelenleg a Yamaha Superbike-csapatánál tölt be vezető pozíciót, és a melbourne-i hétvége idején Thaiföldön lesz jelenése, az év első versenyén biztosan nem tudja vállalni az átmeneti szerepet. Később valószínűleg besegít.

Az FIA legfőbb problémája, hogy más szakembere nemigen van hasonló szaktudással és rutinnal, így nagy kérdés, Ausztráliában hogyan oldják meg a hiányt. Úgy tudni, szóba jöhet még Bob Kettleboro, aki a GP3-as sorozat helyettes versenyigazgatója, s amennyiben ő mégsem, egy másik, az FIA alsóbb kategóriájában hasonló tisztséget betöltő személy léphet átmenetileg a távozó szakember helyébe.

Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....