dízel motorok
A múlt pénteken megrendezett környezetvédelmi konferencián maga a miniszterelnök, Manuel Valls vázolta a problémát, gyors és hatékony intézkedéseket követelve.
A dízelautók elterjedése Franciaországban olyan adókedvezményeknek volt köszönhető, melyek az árufuvarozást támogatták volna, de senki nem számolt a dízelek gyors elterjedésével. A francia autók 61,3%-a dízel, és ez az arány 2014-ben csak emelkedett, mert az év első kilenc hónapjában forgalomba helyezett járművek közül 64,57% működik gázolajjal. Összehasonlításképpen: a kilencvenes években az arány kb. 10% volt, és 2007-re egyenlítődött ki.
Valls kezdeményezte, hogy 2015-től új besorolást kapjanak a járművek a környezetre gyakorolt hatásuk alapján. Hangsúlyozta, hogy a kormánynak nem célja új adókkal terhelni az autótulajdonosokat, inkább az önkormányzatokra bízná a környezetbarát autók „jutalmazását”. Ilyen lenne például ezeknek a járműveknek fenntartott parkolóhelyek létesítése a városokon belül vagy a városközpontokba való könnyebb bejutás. A miniszterelnök kiemelte, hogy a folyamatnak, mellyel újra egyensúlyba hozzák a francia gépjárműparkot, intelligensnek és gyakorlatiasnak kell lennie.
A terv ellenzői azzal érvelnek, hogy a legújabb dízelmotorok éppen az alacsony károsanyag-kibocsátással versenyképesek, az elsők közt a Peugeot-val, mely élen jár a részecskeszűrők alkalmazásában. A problémát valójában az jelentené, hogyan tehetnek különbséget a régi és az új dízelek között, nem beszélve a gazdasági következményekről.
Forrás: alvolante.it