Scania

Fülke nélküli tanulmány a Scaniától

2019.12.16.

A nehézkategóriás önvezető járművek újabb mérföldköveként a Scania különböző területeken dolgozó szakembereinek egy csoportja összeállt, és kifejlesztett egy tanulmány-tehergépkocsit, amelynek kialakítása még fülke nélkül is a vállalat moduláris rendszerén alapul.

Miközben a különféle iparágak keresik, hogy miként tehetnék gördülékenyebbé és még fenntarthatóbbá a fuvarozást, egyre inkább figyelembe veszik az önvezető járműveket. A bányák és a nagy, zárt építési területek jó példák azokra a környezetekre, amelyek kedvezők az önvezető kísérletekhez, mivel ezek jól szabályozott helyszínek.

A Scania AXL tanulmány-tehergépkocsival jelentős lépést teszünk a jövő intelligens közlekedési rendszerei felé, amelynek az önvezető járművek természetes részei lesznek – mondta a Scania elnök-vezérigazgatója, Henrik Henriksson. „Folytatjuk a tanulmányjárművek építését és kísérleti üzemeltetését, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek a ma elérhető technológiák segítségével.”

Az önvezető járművek esetében a szoftver sok szempontból fontosabb, mint a hardver. A Scania AXL járművet egy intelligens vezérlőkörnyezet irányítja és felügyeli. Például a bányákban az önvezető működést egy logisztikai rendszer támogatja, amely megmondja a járműveknek, hogy hogyan kellene végrehajtaniuk a feladatokat.

Már ügyfeleinknél is üzemelnek önvezető teherautóink. Azonban ezekben még biztonsági okokból helyet kap egy járművezető, hogy szükség esetén beavatkozhasson. A Scania AXL-nek nincs fülkéje, ami jelentősen megváltoztatja a játékszabályokat – mondta Claes Erixon, a Scania kutatási és fejlesztési részlegének vezetője. „Az elmúlt években nagy lépéseket tett az önvezető járművek fejlődése. Még mindig nem rendelkezünk az összes válasszal, azonban a Scania AXL-hez hasonló tanulmányjárművek révén új utakat törünk és továbbra is gyorsan tanulunk.”

A tanulmányjárművet hajtó belső égésű motor jó példája annak, hogy hogyan férnek meg egymással a hagyományos és az új műszaki megoldások. Ez az erőforrás kedvező módon megújuló bioüzemanyaggal működik.

A Scania AXL masszív és erős kialakítása, illetve megoldásai jól megfelelnek a bányák és nagy építési területek durvább környezetének. A hagyományos fülkét egy új, intelligens elülső modul helyettesíti, azonban még így is könnyen felismerhető, hogy ez a tanulmányjármű egy Scania.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....