kutatás
Az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban és Spanyolországban megkérdezett mintegy 5000 válaszadó több mint fele (55%) számára a focimeccsek jelentik hétről hétre, illetve hónapról hónapra a legizgalmasabb kikapcsolódást. A labdarúgás ezzel megelőzte a személyes hobbikat (53%), illetve a szexet (52%) is.
A kutatás adatai szerint az európaiak több időt (átlagosan heti 3,2 órát) szánnak kedvenc focicsapataik követésére is, mint a szexre (heti 2,4 óra) vagy magára a sportolásra (heti 2,6 óra). A válaszadók közel negyede (24%) emellett kedvenc labdarúgóklubját jelölte meg, amikor életének legizgalmasabb részeiről kérdezték.
Az UEFA Champions League globális autóipari partenereként a Nissan, együttműködésben az angliai Loughborough egyetem sporttudományi kutatóival, megkezdte a Nissan Élményindex kidolgozását, hogy felfedje a tudományos hátterét annak, mitől ennyire izgalmas a foci.
A Nissan Élményindex célja a szurkolói élmény tudományos hátterének feltérképezése és megismerése az UEFA Champions League mérkőzések során két-két szurkoló részvételével végzett „élménykísérlet” segítségével. A kísérlet során meghatároznak egy tudományos képletet, amely bemutatja azokat a kulcsfontosságú tudományos tényezőket, melyek igazán izgalmassá tesznek egy-egy mérkőzést.