fuvarozás

Fuvarozók, már büntetnek az osztrák hatóságok!

2017.03.23.

A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. Az idei évtől az Ausztriába belépő, ott árut vagy utast felvevő és letevő jármű sofőrjét belépés előtt be kell jelenteni az osztrák hatóságoknak, a sofőrnek pedig meg kell fizetni az osztrák minimálbért az ott végzett munka idejére. A külföldi piacokra szállító magyar fuvarozók körülbelül 65 százalékát érintheti a szigorú szabályozás a WebEye piaci adatai alapján. A terhek csökkentésére két út áll a vállalkozások előtt: vagy létszámbeli fejlesztést végeznek, vagy támogató megoldásokat vesznek igénybe a munkafolyamatok gyorsítására.

A január elsejével életbelépett szabályozás legfontosabb eleme, hogy még indulás előtt, a munkáltatóknak kötelezően be kell jelenteni az Ausztriába belépő járművezetőket az Osztrák Pénzügyminisztérium (Bundesministerium für Finanzen) internetes felületén. Aki elmulasztja ezt a bejelentést, első alkalommal 20 ezer, minden további eseteknél akár 50 ezer eurós bírságot kaphat munkavállalónként. A magyar tulajdonban lévő, a telematikai piacon a legnagyobb európai lefedettséggel rendelkező WebEye partnereinek információja alapján már apró hiányosság esetén is könnyen büntetésbe lehet szaladni.

Az utóbbi néhány évben jelentősen megnövekedtek a fuvarozók és áruszállításban résztvevő vállalkozások adminisztrációs terhei, elég csak a magyarországi e-útdíjra, az EKÁER-re, vagy az idei osztrák szabályozásra gondolni. Ezek jelentős mértékben növelték a vállalkozások addigi leterheltségét, amelyek kénytelenek voltak alkalmazkodni az új feltételekhez. Ezt vagy úgy tehették meg, hogy kibővítették a munkaállományukat, vagy úgy, hogy optimalizálták a munkafolyamataikat és ahol lehet, támogató megoldásokat és rendszereket vettek igénybe a munkafolyamatait gyorsítására.

„Az áruszállítási iparágban ma már a legtöbb cég használ valamilyen fuvarszervezői modult, viszont az elszámolási, kommunikációs, adminisztrációt segítő alkalmazások már kevesebbjükhöz jutnak el. Ezekkel a megoldásokkal rengeteg időt lehet megspórolni a napi munkamenetben és az időszakos elszámolásoknál egyaránt, ami közvetve hozzájárul a vállalatok versenyképességének növeléséhez. Arra buzdítjuk a fuvarozó és áruszállítási cégeket, hogy térképezzék fel a piacon már elérhető támogató megoldásokat, amelyekkel többek között az osztrák minimálbér elszámolás is könnyebbé tehető.” - mondta el Németh Pál, a WebEye Telematics Group nemzetközi piacokért felelős vezetője.

A szabályozás másik fontos pontja, hogy a kint töltött időszakra időarányosan meg kell fizetni az osztrák minimálbért, napidíj formájában. Egy modern telematikai rendszer adataiból kiolvasható, hogy percre pontosan mikor, melyik országban közlekedtek a cégek járművei. „Az utólagos elszámoláshoz szükséges riport a tachográf adatokat alapul véve automatikusan méri a teljes vezetési időt, ami alapján egyértelműen meg tudjuk mutatni, hogy az adott munkákra mennyi bért kell hó végén fizetni a járművezetőnek.”  - tette hozzá Németh Pál.

Dittel Gábor - a NiT Hungary ügyvezető főtitkára

Ausztria nem az első, aki a helyi minimálbér kifizetésére kötelezi a külföldi fuvarozó vállalkozásokat az adott terülten fuvarozással eltöltött idő függvényében; korábban már Németország, Franciaország és Olaszország is bevezetett hasonló intézkedéseket. A magyar közúti közlekedési szolgáltatókat tömörítő szakmai érdekképviseletek így már jól ismerik az ebből adódó kihívásokat: „Az osztrák rendelkezés az eddigi Nyugat-Európai országok szabályozásainak újabb állomása, amivel a fuvarozókat és szállítmányozókat sújtják. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary a legnagyobb taglétszámmal rendelkező szakmai szervezet igyekszik mindenben segítséget nyújtani a fuvarozó magánvállalkozó tagjainak, a www.nit.hu oldalon közzétett friss információk, ajánlások, vagy akár telefonos, illetve személyes tanácsadás formájában, akár pedig a piaci árak alatti szolgáltatások biztosításával, hogy tagjai elkerülhessék a rendkívül szigorú büntetéseket.” –mondja Dittel Gábor ügyvezető főtitkár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.18
Kilenc ember, köztük négy gyerek sérült meg az M7-es autópályán péntek kora délután történt....
2025.04.18
Miután Donald Trump amerikai elnök nagyobb katonai hozzájárulásokat követel európai NATO....
2025.04.18
A Kia EV3 lett az abszolút győztes a 2025-ös World Car Awards díjátadón. A rangos elismerést a 2025....
2025.04.18
Nézze meg a videót! ..
2025.04.18
A Budapest felé vezető oldalt teljes szélességében lezárták, a Nagykanizsa felé egy sávon halad a....
2025.04.18
Közel 18 kilométeren újították fel a 3719-es számú Sátoraljaújhely-Hollóháza-Kéked közötti....
2025.04.18
A BMW Art Cars kollekció dubaji meglepetésvendége az Andy Warhol ihlette BMW M1 modell. ..
2025.04.18
A MÁV új dízelmozdonya csütörtöktől a Balaton északi partján, Balatonfüred és Tapolca között....
2025.04.18
A Datahouse adatai szerint 2025 első három hónapjában 38 ezer 922 új személygépkocsit és....
2025.04.18
Elkészült a kamion EB idei sorozatára készülő Révész Racing új versenygépe, Az új technika a héten....