biztosítás

Genertel: Csak minden 5. autósnak van cascoja

2015.04.10.

2014-ben egyaránt több új-és használt autót adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; tavaly alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.

A Genertel felméréséből kiderült, hogy a gépjármű tulajdonosok közel 90 százaléka kizárólag ár alapján hozza meg döntését; az elkövetkező időszakban nem is várható lényegesebb változás abban, hogy továbbra is csupán minden ötödik gépjármű-tulajdonos rendelkezzen Magyarországon cascóval.

A KSH adatok alapján, Magyarországon 3, 8 millió gépjármű van forgalomban, emellett közel 812 000 casco szerződést tart nyilván a Mabisz. Ez nagyságrendileg 21 százalékos penetrációt jelent csupán, és ez az arány 2000 óta nem változik érdemben.

Pedig 2014-ben jó évet zárt az autó piac; az új és a használt autók eladása egyaránt nőtt 2013-hoz képest. Tavaly több mint 67.000 új személygépjárművet adtak el, ez 20 százalékos bővülést jelent 2013-hoz képest a Magyar Gépjárműipari Egyesület és a Jato Dynamics adatai szerint. Ugyanígy pozitív évet könyvelhetett el használtautó piac; 2014-ben 491.926 személyautót adtak el a Datahouse szerint, ami 10 százalékkal több, mint 2013-ban.

A járműértékesítés növekedése kihatott a cascora is; a Mabisz szerint a piac díjbevétele tavaly 1,8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest (2014:64 098 190 Ft) míg a szerződések darabszáma is 800 439-ről közel 812.000-re bővült. „Tavaly minimális díjemelés is volt a casco piacon, az átlagdíj 2014-ben 77 471 Ft volt, míg 2013-ban 76 209. Manapság akár már havi 5-6 ezer forintért is találunk teljes körű cascót.”– mondta Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.

A Genertel telefonos lekérdezéséből az derült ki, hogy a válaszadó autósok döntő többségének; -  közel 90 százalékuknak! -  fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalnál: ezek közül a  30% mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja, 59%- pedig ott köti meg biztosítását, ahol már meglévő egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalék vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a  a biztosító ismertségét, a „brandet”, amikor döntést hoz.

Mi alapján választ casco biztosítást?    (forrás: Genertel)

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes megkötni; nem meglepően, a válaszadók 78%-a válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascot, csupán 12% szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10% szerint csupán lopáskárra biztosítást kötni.

Nem adott meglepetésre okot az sem, hogy a Genertel felmérésben megkérdezettek közül a válaszadók 40%-a bármilyen korú, 33% pedig 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást és csak 19% szerint lenne bőven elég új autók esetében erre pénzt szánni.

A kiegészítő casco termékekre vonatkozó válaszok alapján vegyes kép körvonalazódik ki az autósok között: a válaszadók 56 százaléka választ valamilyen kiegészítő biztosítást a cascoja mellé, 44 százalék azonban semmit.

Azok közül, akik kötnek kiegészítőt; a többség ( 22%) assistance-ra (a biztosított gépjármű önhiba, műszaki, vagy balesetből eredő meghibásodása, üzemzavara miatti menetképtelensége esetén nyújt segítséget) , 16% avulás mentességre (a biztosított mentesül az értékemelkedés megfizetésétől abban az esetben, ha a casco terhére javítják az autót), 12% poggyászlopásra (lezárt gépjárműből ellopott általános ingóság kártalanítása) és 6% kölcsön gépjármű szolgáltatásra (lopás vagy totálkár esetén pót autó biztosítása) ír alá.

Milyen kiegészítőt választ a casco szerződése mellé?

forrás: Genertel

„Ezekkel a kiegészítő szolgáltatásokkal együtt a casco biztosítás teljes körű megoldást nyújt azokra a kockázatokra, félelmekre, amelyekkel a gépjármű-tulajdonosok nap, mint nap szembesülnek.” – tette hozzá Csikós Dániel.

Casco biztosítás

Átlagdíj (Ft)

Szerződésállomány (db)

Díjbevétel (Ft)

2014

77.471

811  948

64 098 190

2013

76 207

800 439

62 970 653

2012

78.359

799 016

65 624 298

2011

90.054

807 461

72 371 650

2010

101.217

799 292

82 743 704

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.30
Több mint 70 éves is lehet az a Bosch dinamó, ami még ma is hibátlanul szolgál egy szegedi biciklin....
2020.10.30
Ti Kristof néven indított baleset-megelőzési kampányt Guadeloupe-ban Jérôme Jean-Charles művész és....
2020.10.30
Atiq Shahid Afganisztánból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.10.30
 A tavalyihoz képest másfélszer több, összesen ötvenhat nevezés érkezett az ERC-kategóriában a....
2020.10.30
Saját szuperhősnővel, rózsaszín abronccsal és maszkosztással kampányolt a Bridgestone Tatabánya a....
2020.10.30
Az Európai Unió hatályos CO2-kibocsátási normájához igazodva a PSA-csoport, élén a Peugeot-val,....
2020.10.30
Az új Sorento a Kia első modelljeként, másodlagosütközés-elkerülő rendszerrel érkezik. Az MCB (....
2020.10.30
    ..
2020.10.30
Herczig Norbert négyszeres abszolút magyar bajnok raliversenyző szerint az elmúlt évek egyik....
2020.10.30
A Nissan egy középiskola művésznövendékeivel társult, hogy megünnepeljék azt a fajta kreativitást,....