nagykövet

Gépek nagykövetei

2017.03.17.

Az már évszázados hagyomány, hogy ruhákat, cipőket, táskákat és egyéb divatcikkeket egy-egy népszerű modell nevéhez kötve reklámoznak és árulnak.

Azt is régóta tudjuk, hogy már a mosóporoknak, sőt az antibiotikumoknak is "arcuk" van: olyan, ismert és hitelesnek tartott személyiségekkel próbálják eladni őket, akikről feltételezhető, hogy nem csupán a reklámok virtuális média világában használják az adott terméket. Az, hogy autókat, motorokat is személyiségekkel reklámoznak, csupán az utóbbi évtizedek trendjének tekinthető. Mostanában leginkább egy-egy márka vagy típus "nagykövetének" aposztrofálják azokat a hölgyeket és urakat, akiket az a megtiszteltetés ér, hogy személyiségük eggyé válhat egy jól csengő márka nevével.

Magyarországon a rendszerváltás után mint minden más területen itt is kicsit zűrzavaros, kaotikus volt a helyzet. Minden kialakulatlan és írott, íratlan normák nélküli volt, így azután előfordult, hogy egy-egy telhetetlenebb média személyiség egyszerre több márkát is képviselt vagy éppen egymás után sorjában bármit és annak az ellenkezőjét is. Mostanra nálunk is konszolidálódott a helyzet: kezdi mindenki komolyan venni a dolgát. A márka nagykövetek és a márkák egyaránt fontosnak tartják, hogy image-ük legjavát tegyék a közös munkába.

A teljesség igénye nélkül összeszedtem néhány olyan jól működő vagy éppen kialakulóban lévő kapcsolatot, ahol egy márka és egy személyiség passzolnak egymáshoz. Szerencsére ma már hölgyek is képviseltetik magukat a listán. 

A túlzás nélkül világhírű magyar divattervező nő  Zoób Kati és a Mini márka együttműködése egy igazán minőségi kapcsolat. A trendiségre, a különcségre, a magas minőségre és az elegáns stílusra hajtó Mini márka igazán jól passzol a tervező nőhöz, aki vélhetően akár még határainkon kívül is teremthet újabb híveket, a BMW égisze alatt sikeresen újjá élesztett angol autómárkának. 

Zoób Kati a Mini nagykövete (a kép bal oldalán)

Szintén harmónikusnak ható kapcsolat kezd kialakulni a korábban számos márka kupában sikeresen szereplő, idén pedig a KIA Lotos sorozatban szerencsét próbáló autóversenyző nő Vogel Adrienn között. Különösen szerencsés együtt állás, hogy a KIA éppen most mutatja be megújjúló kis női méregzsákját a Piccanto-t, miközben Adrienn éppen ezzel a típussal küzd majd Európa leghíresebb versenypályáin a férfi versenyzők ellen. 

A kép jobb oldalán Vogel Adrienn

Igazán különleges kapcsolatnak ígérkezik az autózás helyett a kerékpározást és a környezetvédelmet propagáló televíziós személyiség Hajós András és az elektromos hajtású kis BMW, az i3 közötti márka nagyköveti kapcsolat. Szimpatikus, hogy Hajós András nem tagadta meg: továbbra is a kerékpározás és az autómentes belvárosok híve, viszont fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy amennyiben autóba ülünk, az legyen a lehető legkevésbbé környezetterhelő. 

Hajós András a BMW i3 nagykövete

Magyarországon is megújult, fiatalosabbá, trendibbé vált a Toyota kommunikációja az utóbbi időben. Az ismert PR szakembernek, Varga Zsombornak a japán vállalathoz érkezésével, a világ legnagyobb autógyártója a megbízhatóság, és a minőség mellett egyre erőteljesebben kommunikálja a trendi, vonzó, jövőbe mutató és szerethető, vágyható típusokat. Vélhetően ennek egyik folyománya az, hogy új városi SUV-jük, a CH-R arca azon kevés a magyar énekesek egyike lett, akit a nemzetközi porondon is magasan jegyeznek. Király Viktor  "összeboronálása" az új Toyota CH-R-el jó döntésnek bizonyult. Új módon, új generációk számára tették vonzóvá a jól csengő, de korábban kissé kalapos öreg uras márkát. Ráadásul jól látható, hogy Király Viktor valóban magáénak érzi a márkát és a típust. Mert bár a CH-R bevezető kampánya már véget ért, Király Viktor nem lankadó lelkesedéssel áradozik új Toyotájáról.

Király Viktor/Toyota

Két márkát ül meg egyszerre mégis hiteles Tóth Zoltán, vagy ahogy a barátai ismerik Totti, televíziós személyiség, újságíró, tesztpilóta és sikeres drag motorversenyző. Őt évek óta a Moto Guzzi nagyköveteként ismerjük, ám nem tagadja, hogy a legendás kétkerekű cirkálóhoz hasonlóan közel áll a szívéhez a Vespa is. Még tiszta szerencse, hogy a két márka egyazon csoport a Piaggio tagja, így bizonyosan nem alakulhat ki disszonancia a marketing kommunikációban.

Tóth Zoltán a Piaggio hazai nagykövete

Különösen hitelesek azok az együttműködések, ahol a márka szeretet jóval megelőzte a márka nagyköveti felkérést. Ilyennek tekinthető a Rádió 1 reggeli sztárja Rákóczi Ferenc és az Alfa Rómeo kapcsolata. Feriről ugyanis hosszú évek óta tudni lehet, hogy féltve őrzött kincse saját tulajdonú öreg Alfája, így igazán hitelesnek hat amikor mostanában, a nemrégiben bemutatkozott Alfa Rómeo Juliáról áradozik. 

Rákóczi Ferenc az Alfa Romeo nagykövete

Minden hétköznap reggelüket együtt töltik, szemléletben mégis egy világ választja el Rákóczi Ferit műsorvezető társától, Vadon Janitól. Jani állatbarát, környezetvédő és vegán, ami igazán tiszteletre méltó kifejeződése az állatok iránti szeretetének. Talán nem is illene jobban hozzá más márka mint a rendkívül tetszetős külsejű, Magyarországon idén debütált olasz elektromos robogó márka az Askoll. 

Vadon Jani az Askoll nagykövete

Különösen szerencsés a csillagok együtállása a varázslatos  angol sportkocsi a Lotus esetében: a hazai importőr és szervízcég tulajdonosa, legsikeresebb magyar versenyzője, valamint egy egész Európában ismert márkakupa sorozat szervezője, és a márka történeténetének legjobb hazai ismerője egy és ugyanaz az ember: Burkus Egon. Nyugodtan kijelenthetjük, ő a magyar Mr Lotus.

Burkus Egon és a Lotus

Végül de koránt sem utolsó sorban itt van a magyar autósport két nemzetközi hírű nagyágyúja Michelisz Norbi és Kiss Norbi. Ők nyílvánvalóan guruló és élő reklámjai azoknak az autóknak, amelyekkel világszínvonalon versenyeznek. Nyílvánvalóan a két márka, a Honda és a Mercedes keresve sem találhatna minőségibb, hitelesebb reklámarcot ennél a két fantasztikus magyar fiúnál, akik akkor is nagy eséllyel eladják márkáik termékeit ha egy szót sem szólnak róluk. 

Kiss Norbi/Mercedes nagykövet

Michelisz Norbi/Honda nagykövet

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....
2021.12.04
Az EQXX-ről újabb adatokat és egy képet hoztak nyilvánosságra. ..
2021.12.04
A Toyota prémiummárkájának első dedikált villanyautóját RZ-nek fogják hívni. ..
2021.12.04
Idén már hat kivilágított villamost és az ünnepi fogaskerekűt indította útjára december első napján....
2021.12.04
A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis.....
2021.12.04
Lengyelországban jelentősen csökkent az új autók és kisteherautók eladása novemberben éves szinten....
2021.12.04
A GR86 értékesítését 2024-re le fogják állítani Európában, méghozzá szokatlan okból. ..
2021.12.04
A kispesti rendőrök még aznap rajtaütöttek a lopással gyanúsítható férfi telephelyén; a Jaguárt....