GM
„Azt szeretnénk, ha a maradásra találnánk jó megoldást. Ez lenne a megfelelő lépés valamennyi részvényesünk miatt” – nyilatkozta a GM elnöke, Dan Ammann.
Az április 20.-i határidő nyomásként nehezedik a dél-koreai kormányra és az állam által alapított Koreai Fejlesztési Bankra. Ez utóbbi kijelentette, hogy kora májusig látni szeretné a GM Korea pénzügyi tervét, mielőtt elkötelezné magát állami pénzeszközök biztosítása mellett. Még februárban a GM bejelentette, hogy három termelőüzeme közül egynél sikerült megállítani a veszteséget.
A határidő azért is fontos, mert a GM Koreának ki kell fizetnie azokat a dolgozóit, akik önként hajlandóak elhagyni a céget. Ugyanakkor nem áll rendelkezésére készpénz a végkielégítések kifizetésére, a GM pedig nem szándékozik fizetni, amennyiben nem lesz megállapodás a szakszervezetekkel és a dél-koreai kormánnyal.
A GM távozása annak a projectnek is a végét jelentené, mely a Daewoo Motor Co. 1,2 milliárd dollár értékű vagyontárgyainak megvásárlásával kezdődött még 2002-ben, de a kezdeti kedvező fejlődés után az utóbbi években a kiélezett verseny miatt számos fontos európai és ázsiai piacról kénytelen volt visszavonulni. (E termelőrészleg 2002-ben mintegy 150 országba exportálta termékeit.)
Különösen a GM azon 2013.-dik évi döntése sújtott a dél-koreai részleget, melynek nyomán a Chevrolet európai eladásai a felére estek vissza 2013-ban, továbbá az Oroszországból történt 2015-ös visszavonulás, és az értékesítések tavaly történt leállítása Indiában is hátrányosan érintette őket. A GM Dél-Koreában elsősorban az európai piacra készített gépkocsikat.
Fordítás: Lehőcz Rudolf