goodyear
Az utasok és poggyászaik átlagsúlyának növekedéséből, valamint az EU hatékonyabb szállításra és alacsonyabb mértékű széndioxid kibocsátásra vonatkozó törekvéseiből adódóan a Bizottság azt ajánlja, hogy a kéttengelyes személyszállító járművek engedélyezett súlyhatárát emeljék 18-ról 19 tonnára.
Bár a pontos részletek még kidolgozásra várnak, ez az ajánlás lehetővé teszi az elülső tengely 7,5 tonnás terhelését, kombinálva a hajtott tengely 11,5 tonnás terhelésével. A 295/80R22.5 és 315/80R22.5 méretű, minden pozícióban alkalmazható Goodyear Marathon Coach abroncsok és a téli Ultra Grip Coach abroncsok esetében a terhelési index az előbbi típus esetében 154, utóbbinál pedig 156, ami 3750 és 4000 kg értékű abroncs-terhelhetőségnek fele meg. A Goodyear Marathon Coach abroncskészletek az elülső tengelyen eleget tesznek a 7,5 tonnás tengely-terhelhetőségi követelménynek, amely 2018-ban léphet életbe.
„Az EU ajánlások fontosak lesznek az autóbuszipar számára, mert lehetővé teszik a járművek optimalizálását,” mondta Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop EMEA teherautó abroncs részlegének marketing igazgatója. „Goodyear Coach abroncsaink ideális választást jelentenek ezekhez a járművekhez, mert nem csak kitűnő teherbírást kínálnak, hanem igen jó futásteljesítményt is az új kialakításnak köszönhetően, melynek számos előnye van, többek között a csökkent vállkopás.