Android

A Google és a francia autógyártók szervezkedése

2019.06.13.

A Google igyekszik egyre jobban kivenni részét a mobilitásból. Az óriáscég tapasztalata elengedhetetlen sok közlekedési vállalat számára, amelyek költséges házon belüli fejlesztéseit válthatja ki a Google-lel való közös munka. Az előnyök mellett a hátulütőket is figyelembe véve működő projekt lehet?

A Google egy új részleget hozott létre Franciaországban annak érdekében, hogy hatékonyan le tudja fedni a közlekedési szektor igényeit és a piaci réseket. Az óriásvállalat megkerülhetetlen szerepben tetszeleg mára nemcsak az autózásban, de az egész közlekedésben is. Ott vannak az Android-alapú központi rendszerek, amelyek a szintén androidos okostelefonok autóba való integriását szolgálják, de manapság mindenhova a Google Maps vezérel minket – egyre több hasznos és intelligens funkcióval -, de amerikai mintára már „stoppolhatunk is” az alkalmazással.

Nos, a francia piac elég érett arra, hogy a német minta után most itt is nagyot dobbantson a Google és úgy csoportosítsa erőforrásait, hogy ki tudja használni a nagy lehetőségeket az elkövetkezendő években. Mert nemcsak az autóipar (Renault, PSA), hanem a tömegközlekedési vállalatok (Transdev, Keolis, RATP) és az egyre európaibb start-up cégek is (Blablacar, Drivy, Kapten) magas színvonalon állnak, egyedülálló diverzitásról tanúskodva – Németország mellett – a kontinensen, viszont hagyományos szerepkörú cégek is jelen vannak. Az autómegosztás és a gyártók helyett egyre inkább mobilitási szolgáltatók jövőképébe ez illeszkedik.

A Renault, a Nissan és a Mitsubishi tavaly írt alá megállapodást a Google-lel. Hiszen megkerülhetetlen az óriás számos olyan területen, amelynek házon belüli fejlesztése sohasem lenne elég költséghatékony és gyors, ezáltal a legegyszerűbb az ebben legjobbra hagyni a feladatot. Ugyanakkor a Reanult vezére kitért arra is, hogy bár számos dologban hasonlóak lesznek a rendszerek, minden gyártó magas fokon személyre kívánja szabni a felületeket, hogy eltérő felhasználói élmény nyújthassanak. Úgy fogalmazott, hogy a Renault nem akar Google lenni, és a Google sem tud Renault-s autózási élményt nyújtani.

Az együttműködés eredményeképpen az új HMI rendszerek Android alapú operációs rendszeren alapulnak és számos alkalmazás integrációjára képesek, mint például a Google Maps, a Google Assistant és a Google Play Store. A rendszer járműbeli használatára 2021-től kerülhet sor. Emellett még autós alkalmazások is elérhetők a Store-ból, valamint a hangvezérlés is lehetséges lesz. 

Az alap járműfunkciók kezelhetők és irányíthatók a Google Assistant által. A felhőalapú szolgáltatás távoli frissítéseket és diagnosztikát is lehetővé tesz. Minden márka egyedi kinézetet kreálhat magának, nincs megkötve a mérnökök keze, így az egyediség és néhány speciális funkció kifejlesztése megvalósulhat.

A kerekasztal egyeztetések egyik kulcsfontosságú témája azonban továbbra is az adatvédelem. Mert a Google nélkül nagyon nehéz talpon maradni a központi rendszerek és a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások terén, ugyanakkor a nagy dilemma mit sem változott: a konstruktőrök vagy képesek nyújtani a legmodernebb és legjobb felhasználói élményű rendszereket, vagy lemaradnak a konkurenciához képest; s noha ők maguk választják ki, milyen felhasználói adatokat osztanak meg a Google-lel, az Android Auto-s csatlakozás esetén egyelőre nyitott könyv a felhasználó az óriáscég előtt. A tárgyalások és a részletek finomítása zajlik, mindenesetre egyre inkább kezd világossá válni, hogy a nagy csoportosulások megváltoztatták/megváltoztatják a teljes ipari szerkezetet – a nagy beszállítóktól kezdve a nagy kínai akkumulátorgyártókon át az autómárkákig.

Mert elsőre a Daimler nagy büszkén visszautasította a nagy kínai ajánlatot, majd nem sokkal később mégis 9,7%-os, legnagyobb részvényese lett a cégnek a Geely csoport, amely a Volvót is birtokolja 2010 óta. A közös projektek mellett ne feledjük azt sem, hogy a halálra ítélt Smartot végül a Kínába való költöztetés mentette meg márciusban... A Geely vezetősége már évekkel korábban világosan elmondta, hogy a nagy halak megeszik a kisebbeket. És aki nem engedi magát felvásárolni, az el fog pusztulni.

Te milyen jövőt jósolsz az európai autógyártóknak és külföldi sikereiknek? Illetve szívesen fogadod, hogy autód „agya” lassn a Google lesz?

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....