járműgyártás
Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy Győr az Audi konszern Németországon kívüli legfontosabb gyára. Azzal, hogy két új modell kerül Győrbe, hosszú távú döntés született, amelyekkel hosszú távra tudják biztosítani a munkahelyeket.
Peter Kössler és Szijjártó Péter.
Egy év múlva ilyenkor már legördül az első Audi Q3-as modell, az azt követő évben, 2019-ben pedig a Q4-es – jelentette ki Peter Kössler, aki egyúttal meghívta Szijjártó Pétert az ünnepélyes aktusra.
Az ügyvezetés elnöke kiemelte azt is, a konszern hosszú távú bizalmat szavazott a győri gyárnak, amely a munkatársaik érdeme is. Az e-tron autók hajtásrendszere Made in Hungary lesz, vagyis Győrben készül a belső égésű motor éppúgy, mint a villamos motor.
Az új karosszériagyár mellett - ahol 700 robot is dolgozik majd - az Audi bővíti szerszámgyárát is 15 ezer négyzetméterrel, az összes terület pedig, ahol luxusautók karosszériaelemeit gyártják, 50 ezer négyzetméter lesz. A fejlődésből a műszaki fejlesztés sem marad ki, ezen a részlegen gázüzemű motorok tesztelése kezdődött meg.
Bővítjük felsőoktatási kapcsolatainkat is, hogy a jövőben is magasan képzett munkatársak csatlakozzanak hozzánk – jelentette ki Peter Kössler.
Magyarország tovább tudja erősíteni a helyét az európai autóiparban azzal, hogy az Audi Győrbe hozza a Q3-as és a Q4-es modellek gyártását – jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az Audi Hungaria épülő új karosszériagyárában kedden tartott sajtótájákoztatóján.
A miniszter szerint Győr és az Audi, Magyarország és az Audi sikertörténete folytatódik azzal is, hogy a két új modell mellett Győrben jövőre megkezdődik az elektromotorok sorozatgyártása. A járműgyártásba 100 milliárd forintot, a villamos motorok gyártásában pedig további 10 milliárd forintot ruház be az Audi.
Járműgyártás volt, van, lesz.
Szijjártó Péter beszélt arról is, tavaly a magyar járműipar 7874 milliárd forint termelési értéket állított elő, ami új rekord. A számok egészen biztosan tovább növekednek azzal, hogy az Audi ismét Magyarország mellett kötelezte el magát.
Az Audi és Magyarország, az Audi és Győr sikertörténeteémet-magyar sikertörténet is – fogalmazott Szijjártó Péter, aki felidézte azt is, a magyar járműipar termékeinek 92,5 százaléka exportpiacokra kerül, s ez azt bizonyítja, Magyarország, a magyar szakmunkások és mérnökök képesek a legmagasabb igényeknek megfelelő autókat előállítani.