e-autó

Gyártásba kerül az összehajtható orosz villanyautó

2014.11.07.

A 2016-tól megvásárolható Bravo eGo igazi különlegessége, hogy a járdán és az úttesten is haladhat.

Az orosz Bravo Motors bejelentette, hogy 2016-ben megkezdi az elektromos hajtású Bravo eGo sorozatgyártását. A jármű az személyes mobilitási eszközök (Seqway, kerekesszék, stb.) és a hagyományos autók előnyeit kapcsolja össze, mivel kétféle üzemmódban lehet használni.

 

Normál használatkor a jármű 2,6 méter hosszú, és legfeljebb 90 km/h sebességgel képes haladni, így az úttesten, az autók között is közlekedhet. Ha azonban dugóba keveredik, és az autósorok között sem fér el (a szélessége 1,2 méter), akkor gombnyomásra egy hidraulikus rendszer segítségével behúzza maga alá a hátsó kerekeit, így a hossza 2,6-ról 1,6 méterre csökken. Ebben az üzemmódban a legfeljebb csak 10 km/h sebességet érhet el, de így a járdán és a forgalomtól elzárt utcákon, a gyalogos övezetekben is közlekedhet. Még a 20 centméter magas padkák és a lépcsők sem jelentenek problémát számára, és az is nagy előnye a Segway-jel és a motoros kerekes székekkel szemben, hogy az időjárás viszontagságaitól is óvja a használóját, és még beépített klímaberendezéssel is rendelkezik.

Ha így használják, a parkolás sem lehet probléma, mivel kényelmesen elfér keresztben akár három darab is belőle egy normál méretű parkolóhelyen. A parkolást egyébként tolatókamera segíti. Egy alkalmazás segítségével a távolból, a mobiltelefonon is ellenőrizhető az akkumulátorok töltöttsége, de akár a beépített videokamerák képét is lehet nézni. Sőt, kis sebességgel távirányításra is lehetőség nyílik, ami akkor jöhet jól, ha különösen szűk helyre kell beparkolni, vagy a barátokat kell lenyűgözni.

Hagyományos kormány és pedálok helyett egy joystick karral kell irányítani a Bravo eGót, a műszerfalat egy beépített táblagép helyettesíti, amelyről minden adat leolvasható, és a navigáció térképe is ezen jelenik meg. Sőt, még internetezni és filmeket nézni is lehet az eszközön, természetesen csak álló helyzetben.

Kis mérete ellenére két személy szállítására alkalmas az eGo, a hagyományos első ülés mögött az utas egy robogóülésen foglalhat helyet. A kompozit karosszériás jármű üres tömege 440, maximális össztömege 640 kilogramm. Az 5,7 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral 100-140 kilométert tud megtenni egy töltéssel, a töltéshez 4 óra szükséges hagyományos konnektorból. Nemcsak praktikus, hanem fürge is az eGo, kihajtott állapotban 5 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, így a forgalom legtöbb szereplőjét könnyen lehagyja a zöld jelzésnél.

A tervek szerint 2016 elején indul a sorozatgyártás, a járműért kezdetben 600 ezer rubelt, azaz körülbelül 3,5 millió forintot kérnek majd. Eleinte évi 100-120 darabot szeretne gyártani a Bravo Motors.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....