e-autó

Gyártásba kerül az összehajtható orosz villanyautó

2014.11.07.

A 2016-tól megvásárolható Bravo eGo igazi különlegessége, hogy a járdán és az úttesten is haladhat.

Az orosz Bravo Motors bejelentette, hogy 2016-ben megkezdi az elektromos hajtású Bravo eGo sorozatgyártását. A jármű az személyes mobilitási eszközök (Seqway, kerekesszék, stb.) és a hagyományos autók előnyeit kapcsolja össze, mivel kétféle üzemmódban lehet használni.

 

Normál használatkor a jármű 2,6 méter hosszú, és legfeljebb 90 km/h sebességgel képes haladni, így az úttesten, az autók között is közlekedhet. Ha azonban dugóba keveredik, és az autósorok között sem fér el (a szélessége 1,2 méter), akkor gombnyomásra egy hidraulikus rendszer segítségével behúzza maga alá a hátsó kerekeit, így a hossza 2,6-ról 1,6 méterre csökken. Ebben az üzemmódban a legfeljebb csak 10 km/h sebességet érhet el, de így a járdán és a forgalomtól elzárt utcákon, a gyalogos övezetekben is közlekedhet. Még a 20 centméter magas padkák és a lépcsők sem jelentenek problémát számára, és az is nagy előnye a Segway-jel és a motoros kerekes székekkel szemben, hogy az időjárás viszontagságaitól is óvja a használóját, és még beépített klímaberendezéssel is rendelkezik.

Ha így használják, a parkolás sem lehet probléma, mivel kényelmesen elfér keresztben akár három darab is belőle egy normál méretű parkolóhelyen. A parkolást egyébként tolatókamera segíti. Egy alkalmazás segítségével a távolból, a mobiltelefonon is ellenőrizhető az akkumulátorok töltöttsége, de akár a beépített videokamerák képét is lehet nézni. Sőt, kis sebességgel távirányításra is lehetőség nyílik, ami akkor jöhet jól, ha különösen szűk helyre kell beparkolni, vagy a barátokat kell lenyűgözni.

Hagyományos kormány és pedálok helyett egy joystick karral kell irányítani a Bravo eGót, a műszerfalat egy beépített táblagép helyettesíti, amelyről minden adat leolvasható, és a navigáció térképe is ezen jelenik meg. Sőt, még internetezni és filmeket nézni is lehet az eszközön, természetesen csak álló helyzetben.

Kis mérete ellenére két személy szállítására alkalmas az eGo, a hagyományos első ülés mögött az utas egy robogóülésen foglalhat helyet. A kompozit karosszériás jármű üres tömege 440, maximális össztömege 640 kilogramm. Az 5,7 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral 100-140 kilométert tud megtenni egy töltéssel, a töltéshez 4 óra szükséges hagyományos konnektorból. Nemcsak praktikus, hanem fürge is az eGo, kihajtott állapotban 5 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, így a forgalom legtöbb szereplőjét könnyen lehagyja a zöld jelzésnél.

A tervek szerint 2016 elején indul a sorozatgyártás, a járműért kezdetben 600 ezer rubelt, azaz körülbelül 3,5 millió forintot kérnek majd. Eleinte évi 100-120 darabot szeretne gyártani a Bravo Motors.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.07
A Forma-1 irányítói vizsgálják annak a lehetőségét, hogy nézők nélkül rendezzék meg az idei....
2020.04.07
- Csaknem 70 ezer helyi és helyközi menetjegyet, távolsági kiegészítő jegyet és 30 napos bérletet....
2020.04.07
A díj 1964-es alapítása óta hat Peugeot modellt választottak meg az európai Év Autójának, ebből....
2020.04.07
- Teljesen felújítják a makói Maros-hidat, az április 14-én kezdődő munkálatok várhatóan hét....
2020.04.07
Az Audi Q7 TFSI e quattro 3 literes, V6-os trubómotorból és erős villanymotorból merít erőt. A plug....
2020.04.07
A müncheni központú vállalatcsoport világszerte 477 ezer darab új autót adott el 2020 első....
2020.04.07
A járvány megjelenésével felértékelődött a gépkocsik napi szintű használata. A fertőzés....
2020.04.07
- Szakértői becslés szerint több mint százmilliárd dollár bevételkiesést szenvedhetnek el az....
2020.04.07
Hétfőről csütörtökre halasztották a világ legnagyobb olajexportáló országait tömörítő OPEC+ csoport....
2020.04.07
Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke szerint a Forma-1 jelenleg "nagyon törékeny állapotban" van a....