beszállító

Győrben magasabbak az autóipari beszálítói fizetések, mint Szegeden - kettészakadt az ország

2017.10.23.

Többet keresnek azokban a megyékben, ahol megvetette lábát a járműipar, és termelnek az alkatrész-beszállítók is. Óriási a különbség a nettó fizetések között. Szegeden és Győrben is van üzeme az Elcometalnak - az utóbbiban magasabbak a fizetések, másképp nem találnak munkást.

– Minimum 15 százalékkal több bért, illetve járulékot kell fizetnem a győri telephelyünkön, mint a szegedin, különben nem találok munkást – mondja a delmagyar.hu portálnak Horváth-Czakó István, a több száz féle csavart, autóipari kötőelemet és alkatrészt gyártó Elcometal Kft. ügyvezető igazgatója.



Horváth-Czakó István a szegedi üzemben. Fotók: Frank Yvette - delmagyar.hu

A két megyeszékhelyen is működő családi vállalkozásnak még inkább a zsebébe kell nyúlnia, ha hiányszakmákban keres alkalmazottakat. – Az még plusz 15 százalék a szegedi bérszínvonalhoz képest, Ausztria közelsége miatt így is nehéz megtalálni a megfelelő képzettségű embert – mondja.

Nem a fővárosban keresnek a legtöbbet az alkalmazásban álló fizikai munkások, hanem a legfejlettebb vidéki körzetben: Győr-Moson-Sopron megyében. A Kisalföldön az úgynevezett kékgallérosok havi nettó átlagkeresete az idei első fél évben 167,3 ezer forint volt, miközben a fővárosi sorstársak kevesebbet vittek haza – derül ki a KSH legfrissebb, napokban közzétett adataiból.



A szellemi foglalkozásúak nettója Budapesten majd dupla annyi, mint a fizikaiaké, 299,7 ezer forint, a fehérgallérosok azonban máshol ennyivel nem keresnek jobban. Nem meglepő, hogy a dobogón itt is Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom szerepel, és az utolsó itt is Szabolcs Szatmár-Bereg megye, de Zalában, Nógrádban és Békésben sem sokkal jobb a helyzet.

A megyei éllovasok a magasabb ipari termelésnek köszönhetik a jobb béreket, ezen belül az autó- és a beszállítói ipar az, ami megnyomja a pénzt. Lényegében csak azok a térségek teljesítenek jól, ahol jelen van valamely járműgyártó társaság vagy nagyobb beszállító. Ennek megfelelően Győr-Moson-Sopronban és Komárom-Esztergomban négymillió forint körül, Vas és Fejér megyében pedig hárommillió forint körül alakult évente az egy főre jutó ipari termelés.



Csongrád viszonylag fej fej mellett van Bács-Kiskun megyével, utóbbiban azonban mind a fizikai, mind a szellemi munkások nettója magasabb. Köszönhetően egyebek között a Mercedes-gyárnak és a köréje telepedett beszállítóknak.

– Valószínű, hogy a főváros közelében, vagy az észak-nyugati megyékben többet kereshetnék, de engem sok minden ideköt – mondja a delmagyar.hu-nak a járművek javításával és vizsgáztatásával foglalkozó Ikesz Autó szerelője, Csikós Gábor. Hozzáteszi, hogy a magyar ember amúgy is nehezen mozdul, és ha mégis, akkor nem biztos, hogy megáll a határnál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....