gyorshajtás

Az auto-motor-und-sport.de cikke. Képernyőfotó
Egy hivatalosan "München-Dél kerékpárútként" kijelölt kerékpárút nagy port kavar a szomszédos településeken. A 13 kilométer hosszú, aszfaltozott útvonal Münchentől Sauerlach községig halad, és valójában a közlekedési átmenet bemutatója. A tökéletesen kiépített és széles kerékpárutat a lakosság szorgalmasan használja. Egy kicsit túl szorgalmasan is, mondja Oberhaching polgármestere, Stefan Schelle (CSU). Schelle kifejezetten nagy rajongója a pedálozásnak, és községét Bajorország Szabadállama hivatalosan is "kerékpárbarát községként" ismerte el.
Akár 60 km/h sebességgel közlekedő országúti kerékpárosok
Egyre több nagyon sportos kerékpáros okoz azonban problémát. Nagyra értékelik a Perlach-erdőn keresztül kilométereken át egyenes vonalban futó, nagyszerűen aszfaltozott utat, amely ideális útvonal az energikus országúti kerékpárosok számára. A média beszámolói szerint egyes jelölteket 50 km/h feletti sebességgel is mértek. Ez a gyors tempó, a nagy igénybevétellel párosulva, problémákat okoz. Az országúti kerékpárosok mellett a hétköznapi kerékpárosok is használják a népszerű útvonalat a dél-müncheni sörkertekbe, a gyermekes családok és az elektromos kerékpárral közlekedő idősek. A konfliktusok és a veszélyes helyzetek elkerülhetetlenek.

A fotó csak illusztráció
Schelle polgármester ezért ideális esetben egy sebességmérő kamerát szeretne telepíteni az útvonalra. Most azt szeretné megvizsgálni, hogy a gyorshajtó kerékpárosokat „fel lehet-e jelenteni”. Oberhaching község egész területén 30 km/h sebességkorlátozás érvényes, sőt, a különösen népszerű kirándulóhely, a "Kugler-Alm" előtti kerékpárúton 10 km/h sebességkorlátozást vezettek be, hogy garantálják a gyalogos, autós és kerékpárúton közlekedő nagyszámú látogató biztonságát. Azonban nem mindenki tartja be a szabályokat; különösen a szűk versenyruházatot viselő személyek néha rekordsebességgel haladnak. Különösen a versenyző kerékpárosok száguldanak egyre gyakrabban akár 50 km/h sebességgel a 10 km/h-s zónában – mondta a polgármester a Bayerischer Rundfunknak. Lassító intézkedésként az önkormányzat most három fekvőrendőrt telepített a korlátozott zónában lévő kerékpárúton, amelyeken a kerékpárosoknak azóta át kellett gázolniuk. És van belőlük jó néhány: Jó időben akár 5000 kerékpáros is használja az utat naponta.
A kerékpárosok radaros ellenőrzésének igénye azonban problémákba ütközik. Míg a járművek könnyen mérhetők mind a hagyományos sebességmérő kamerákkal, mind a kézi lézeres sebességmérőkkel. A sebességkorlátozások általában minden közlekedőre vonatkoznak, még azokra is, akik gyorsan tekernek. A hatóságok sebességmérő eszközei azonban hivatalosan nem engedélyezettek kerékpárok mérésére. Még ha a gyorshajtást kétséget kizáróan be is bizonyítanák, az bíróságon nem állna meg. Az, hogy a helyzet hogyan alakul, még várat magára. Oberhaching lakosságának egy része valóban felháborodott, és a kerékpáros huligánokra panaszkodik. Erre biztosan nem gondoltak a dicséretes kerékpárút-projekt megépítésekor - írja a német portál.