alpina d3 s
Ahogy az megszokott, nem sokkal a hivatalos BMW modell bemutatkozás után, máris megérkezett a 3-as facelift Alpina változata. A német tunercég mindig is igényes tuningjairól volt híres, és a mostani széria sem kivétel: csak óvatosan érintették az autó külsejét, ami extra kötényeket és apró lökhárító betéteket kapott. Az új 20-colos felnik leginkább az autósportból ismert sokküllős változatokra hajaz, és persze továbbra is rendelhető a legendás Alpina csík az autók oldalára.
Egy kenyerét már elvette a BMW az Alpinának: eddig csak az Alpina készített megspékelt változatot a 3-as Touringból, de most érkezik a hivatatlos M3 Touring is, így az Alpina egyetlen ütőkártyája az maradt, hogy a B3 benzines változon felül a D3 S dízel is elérhető marad. Utóbbi esetében 350 lóerőt csikartak ki a 3,0 literes, hathengeres turbódízelből. Végsebességben mégsem ez, hanem a 488 lóerős, dupla turbós, 3,0 literes sorhat tud majd többet, 305 km/h-t a szedán, és 302 km/h-t a kombi esetében, amivel igazi Autobahn romboló lehet az Alpina 3-as szériája.
Azonban nem csak az extra lóerőkről szól a tuningcsomag. Frissítették az Alpina sport felfüggesztését, ami új rugókat, stabilizátorokat, és a menetmódok alapján változó lengéscsillapítókat kapott. Elől 395 mm, hátul 345 mm-esek a féktárcsák, amiken kék Alpina féknyergek feszülnek, opciósan könnyítettek, hőállóak és még a kormányzás pontosságán is dolgoztak. Odabent egyedi Alpina grafikát kap az új hajlított kijelző, rajta sport specifikus mutatókkal, míg a kormányt kézzel varrják Lavalina bőrbe. A benzines modell 88 600 euróról indít Németországban, míg a dízel valamivel olcsóbb, 77 050 euró.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!