Forma 1

Halálosan megfenyegették a Verstappent büntető bírót

2017.10.26.

Elszabadultak az indulatok az austini büntetés után, ám volt olyan szurkoló is, akit ez a durvaság helyett inkább tréfára sarkallt...

Nagy vitákat és indulatokat kavart a múlt hétvégén, hogy az FIA az austini futam után 5 másodperces büntetéssel sújtotta, s ezzel megfosztotta az utolsó körben megszerzett dobogós helyétől Max Verstappent. A holland, az édesapja, Jos, valamint csapata, a Red Bull igazságtalan ítéletről beszéltek, s dühüket főként arra a Garry Conellyre vetítették ki, aki tavaly Mexikóban szintén szerepet játszott az akkori dobogós helyezésük elvesztésében.

Az Amerikai Nagydíjon a versenyzőbíró szerepét a korábban többek közt a Ferrarit is kormányzó Mika Salo látta el, aki a történtek után közösségi oldalán nyilatkozott arról, hogy bármennyire is fájó volt meghozni ezt a döntést, az egyértelmű pályalevágás miatt nem volt más választásuk.

Azóta elárulta, halálos fenyegetéseket is kapott a felháborodott szurkolóktól. „Ezek főleg Hollandiából érkeztek” – erősítette meg a Suomi F1 oldalnak.

De voltak kevésbé súlyos esetek is. A szerepe kapcsán volt, aki egy korábbi reklámfilmet keresett elő a múltból, melyben a finn még a Ferrari overallját viselve fogad telefonhívásokat. Tekintve, hogy a döntéssel éppen a Ferrari járt jól, ráadásul honfitársa, Kimi Räikkönen állhatott így dobogóra, a részrehajlásról szőtt összeesküvés-elméleteket szinte borítékolni lehetett. Egy másik elégedetlen eközben a Wikipédia oldalán írta át a róla szóló leírást, mondván: „független bíróként a Ferrari lefizette őt, hogy újra világbajnok lehessen”, és „kínos büntetésekkel segítette a csapatot”.

Mika Salo (fotó: XPB)

„Az csak egy mókás tréfa volt. Az ellenem és más kollégák ellen irányuló fenyegetéseket azonban nem tolerálhatjuk” – kommentálta Salo a meghamisított életrajzát, amit azóta már rendbe tettek.

Bármekkora hullámokat is kavart a döntésük, a volt versenyző továbbra is úgy véli, megfelelően jártak el. „Büntetés volt, de a szabályok már csak szabályok. Egyértelműen kimondják, hogy büntetni kell a versenyzőt, ha a pálya levágásával előnyt szerez. Max a kanyar után ezért állt a Ferrari előtt, tehát az eset egyértelmű volt” – szögezte le.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..