Changan
A kínai ChangAn nemrég bejelentette, hogy tíz európai országban fogja megkezdeni autóinak értékesítését az idei évben. A németországi Mainzban tartott, március 21-ei "Sharing the Future" nevű rendezvényén a kínai autógyártó képviselői elmondták, hogy a céljuk az lesz, hogy elmélyítsék kapcsolatukat az európai piaccal és vásárlókkal, amelynek részeként helyi munkaerőt és tudást fognak alkalmazni, ehhez pedig helyi gyártókkal fognak együttműködni.
A ChangAn új modelljét, a Deepal 07-et is bemutatta, amelyet már korábban is beharangoztak, mint a Tesla riválisa. A modellt olasz mérnökökkel karöltve tervezték, ez a gyártó fenti ígéretét igyekszik megtartani a helyi tudáshoz kapcsolódóan. A nagy SUV mellett a Chang-An E07-et és a Deepal S05-öt is bemutatták az európai közönségnek. Ezeket a modelleket az év második felében szeretnék piacra dobni. A modellek teljesen elektromosak, a legfejlettebb techonlógiával rendelkeznek és az európai teljesítmény-igényeknek megfelelőek, állítja a gyártó.

Az első modell a Deepal 07 lesz. (kép forrása: prnewswire.co.uk)
Az európai piacralépés részeként a ChangAn fő fókuszában az olyan, már jelenleg is elektromos autó-erős piacok állnak, mint Norvégia, Dánia, Németország, Hollandia és az Egyesült Királyság. A gyártó célja, hogy 2028-ra Európa legtöbb piacán erős befolyással és vásárlóbázissal bírjon. A cégnek már meg is van a székhelye Hollandiában, az eladási központ pedig Münchenben lesz. A ChangAnnak már most is nagyjából 500 dolgozója van a kontinensen, köztük a fenn említett olasz mérnökök és tervezők. A gyártó szóvivője azt mondta a mainzi rendezvényen, hogy a jövőben még több országból tudnak majd dolgozókat alkalmazni. Zhu Huarong, a ChangAn egyik vezetőségi tagja ezt tette hozzá:
Jó itt lenni Németországban. A ChangAn egy nyitott és kollaborációra képes cég, tiszta céllal: fenntartható mobilitást szeretnénk, ami az emberiségnek a hasznára válik. Idén a hárommillió eladott modellt szeretnénk elérni globális szinten, ebból egymillió elektromos lesz. 2030-ra évi ötmillió autót szeretnék eladni, ebből a cél, hogy hárommilió legyen elektromos. Együtt segíthetjük az innovációt, hogy egy jobb jövőt hozhassunk létre.
A gyártó azt is elmondta, hogy nagyjából ezer márkakereskedést szeretne létesíteni Európában, azt viszont nem tudják egyelőre, pontosan mikorra szeretnék elérni ezt a számot. A Deepal S05 idei és a Changan E07 2026 eleji érkezésével szeretnék magukhoz vonzani a vásárlókat, de az EV-k mellett hibrid modelleket is szeretnének értékesíteni. Csak hagyományos hajtású modellt nem terveznek árulni. A kínai gyártó egyébként több nagy autómárkával is szerződésben áll, hazájában a Forddal és a Mazdával dolgozik közösen több modellen is.

Huarong szerint a fő cél a fenntartható jövő. (kép forrása: prnewswire.co.uk)
A ChangaAn egyébként hasonlóan működik, mint több más kínai gyártó, például a BYD, azaz több almárkájuk van. A ChangAn alá tartozik maga a ChangAn, emellett a Deepal és az Avatr nevű márka is. A nemrég bemutatott Deepal 07 azonban ChangAn név alatt fog futni Európában. A modell pontos érkezéséről egyelőre nem sokat tudni, de specifikációkat és tervezett árat már elárult a gyártó. Az alapfelszereltségű modellt 45 ezer euróért tervezik majd árulni.
Niytókép forrása: Auto Express
