Forma-1

Hamilton könnyű győzelmet aratott Szingapúrban

2014.09.21.

Mivel csapattársa, Rosberg műszaki hiba miatt kiesett, senki sem veszélyeztette a 2008-as világbajnok elsőségét, aki ráadásul az összetettben is átvette a vezetést öt futammal a vége előtt.

Lewis Hamilton idei hetedik, pályafutása során pedig a 29. győzelmét aratta a Szingapúri Nagydíjon, ezzel három ponttal átvette a vezetést az összetettben csapattársától, Nico Rosbergtől. A németnek szörnyen indult a futama, és később még rosszabbá vált a helyzete: már a felvezető körre sem tudott elindulni az autójával, így kénytelen volt a bokszutcából rajtolni. Nem csak a kormányon lévő kapcsolók és kijelzők romlottak el a Mercedesében, de a DRS, az energiavisszanyerő rendszer és a kuplung sem működött. A kerékcserénél kicserélték a kormánykereket, de ez sem hozott javulást az autó működésében, sőt, azután már a váltó sem működött, ezért Rosberg a 14. körben feladta a futamot. Addig a pontig mindössze Marcus Ericsson Caterhamjét sikerült megelőznie a pályán.

„Rossz volt a kormányom, és ettől az egész autó nem működött. Ki kell derítenünk, hogy mi okozta ezt, mert ez már megint megbízhatósági probléma. Már volt belőle egy pár idén, ez a gyengeségünk. Az elejét kell vennünk a hasonló dolgoknak, és 100 százalékos megbízhatóságot kell elérnünk, mert túl sokszor van hasonló gondunk. Reméltem, hogy a csapat ki tudja javítani, mert hol működött, hol nem, a remény megvolt” – nyilatkozta a csalódott Rosberg a kiesése után.

A rajtnál Fernando Alonso egy szabálytalan manőverrel (négy kerékkel elhagyta a pályát) megelőzte a két Red Bullt, de a második körben elengedte maga mellett Sebastian Vettelt, hogy ne kapjon büntetést, amit el is ért a megmozdulással. Vettel szintén jól rajtolt, az egyes kanyarban a belső íven kifékezte csapattársát, Daniel Ricciardót. A négyszeres világbajnok az első körökben még tartani tudta Hamilton tempóját, de aztán folyamatosan leszakadt tőle, a második helyet azonban biztosan őrizte.

Ahogy ezen a pályán mindig, most sem úszta meg a mezőny a Safety Car beküldését, ezúttal a Sergio Pérez - Adrian Sutil ütközésnél keletkezett törmelék veszélyeztette a versenyzők biztonságát. Amíg ezt összeszedték, az utcai Mercedes mögött tömörült össze a mezőny.

A Safety Car periódus alatt Hamilton nem jött ki a bokszba, de ahogy elengedték a mezőnyt a 38. körben, szórni kezdte a leggyorsabb köröket, hogy elegendő előnye legyen Vettel előtt egy harmadik kiállásra. A brit 25 másodperces előnyt szerzett, de így is Vettel mögé tért vissza a kerékcseréből, azonban a jóval frissebb gumikkal nem okozott gondot neki a német megelőzése, és az utolsó kilenc körben még 13,5 másodperces előnyt autózott ki, és ismét győzött.

„Tegnap azt álmodtam, hogy ez fog történni. Nagy köszönet a csapatnak. Amit idén elértünk, az hihetetlen. Tudtam, hogy olyan autónk van, ami versenyképes, végig remek érzés volt vezetni az egész verseny alatt. Az utolsó kiállásomnál nem volt rajtam túl nagy nyomás, csak nem tudtam pontosan, hogy mi történik mögöttem, vagy, hogy mi történne, ha megint kijönne a Safety Car” – nyilatkozta Hamilton. Nem tudtam, mit tegyek. Annyira ki kellett tolnom az etapomat, amennyire csak lehetett, mert a bokszból azt mondták, 27 másodperc előnyre van szükségem. Nagy gondot jelentett nekem a Safety Car, de szerencsére elértük, amire szükségünk volt."

„Teljesen megváltoztak a dolgok körülöttem, csak egy tiszta versenyhétvégét szerettem volna, ami össze is jött. Mindig az a célunk, hogy kettős győzelmet arassunk, ezért nem dőlhetünk hátra, és még többet kell dolgoznunk” - fejezte be a boldog győztes.

Annak ellenére, hogy az első helyet csak egy körid tartotta meg Hamiltonnal szemben, Vettel így is idei legjobb helyezését szerezte meg a második hellyel. "Az előzésnél nem voltam biztos benne, hogy mit akar" - nyilatkozta Vettel. "Elég helyet hagytam neki, hogy belső íven megelőzzön a következő kanyarban, de úgy tűnt, nem akar addig várni. Kicsit el kellett vennem a gázt, hogy elmehessen mellettem. Nem volt értelme harcolni, a második hely volt a legjobb, amit elérhettem. Az utolsó etapban nekem voltak a legrégebbiek a gumijaim, trükkös volt úgy menedzselni őket, hogy alig maradt rajtuk minta” – tette hozzá a Red Bull négyszeres világbajnoka.

"A Safety Car időzítése nem volt ideális. Elvesztettünk egy helyet Fernandóval szemben, és későn álltunk ki kereket cserélni a verseny elején. A keményebb gumikat tettük fel, és abban reménykedtünk, hogy nem lesz Safety Car – aztán kijött. Az újraindítást követően tudtuk, hogy nehéz lesz – szinte lehetetlen – 27 másodperc előnyt kiautózni olyan gumikkal, amelyek mindenkiénél elhasználtabbak voltak. Hogy a legjobb eredményt érjük el, tudtuk, hogy a célig kell menni ezekkel az abroncsokkal” – fejezte be Vettel.

Fernando Alonso a Safety Car periódus alatt kijött a bokszba, ezzel visszacsúszott a két Red Bull mögé. Valószínűleg azt hitte, hogy az energiaitalos kocsik is jönnek még egy utolsó bokszlátogatásra, ők azonban végig kint maradtak, így a spanyol nem fért fel a dobogóra.

Felipe Massa (Williams) az első bokszkiállások után előzte vissza a remekül rajtoló Kimi Räikkönent (Ferrari), és utána senkitől sem zavartatva ért be az ötödik helyen. Mögötte a szenzációs versenyt futó Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) ért célba, aki az utolsó körökben megelőzte Nico Hülkenberget (Force India), Kimi Räikkönent és Valtteri Bottast (Williams) is. Egy ideig veszélyben volt a hatodik helye, mert pályaelhagyásért 5 másodperces büntetést kapott a futam közben, amit a végeredményéhez adtak hozzá. Bottas megelőzése után azonban olyan nagy előnyt tudott kiautózni, hogy a büntetés végül nem volt hatással a helyezésére.

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

2óra00perc04.795s

2

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

13.534s

3

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

14.273s

4

Fernando Alonso

Ferrari

15.389s

5

Felipe Massa

Williams/Mercedes

42.161s

6

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

56.801s

7

Sergio Perez

Force India/Mercedes

59.038s

8

Kimi Räikkonen

Ferrari

1:00.641s

9

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

1:01.661s

10

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1:02.230s

11

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1:05.065s

12

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1:06.915s

13

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1:08.029s

14

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1:12.008s

15

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1:34.188s

16

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

1:34.543s

17

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1 kör

 

Kiesők:

Jenson Button

McLaren/Mercedes

 
 

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

 
 

Esteban Gutiérrez

Sauber/Ferrari

 
 

Nico Rosberg

Mercedes

 
 

Kamui Kobajasi

Caterham/Renault

 

 

Az egyéni világbajnokság állása:

     

1

Lewis Hamilton

241 pont

2

Nico Rosberg

238

3

Daniel Ricciardo

181

4

Fernando Alonso

133

5

Sebastian Vettel

124

6

Valtteri Bottas

122

7

Jenson Button

72

8

Nico Hülkenberg

72

9

Felipe Massa

65

10

Sergio Pérez

45

11

Kimi Räikkonen

45

12

Kevin Magnussen

39

13

Jean-Eric Vergne

19

14

Romain Grosjean

8

15

Daniil Kvyat

8

16

Jules Bianchi

2

17

Adrian Sutil

0

18

Marcus Ericsson

0

19

Pastor Maldonado

0

20

Esteban Gutiérrez

0

21

Max Chilton

0

22

Kamui Kobajasi

0

A konstruktőri világbajnokság álása:

     

1

Mercedes

479 pont

2

Red Bull/Renault

305

3

Williams/Mercedes

187

4

Ferrari

178

5

Force India/Mercedes

117

6

McLaren/Mercedes

111

7

Toro Rosso/Renault

27

8

Lotus/Renault

8

9

Marussia/Ferrari

2

10

Sauber/Ferrari

0

11

Caterham/Renault

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....