Lada Azimut

Harminc év után új modellel jelentkezik a Lada

2025.06.26.

Az Azimut a gyártó első SUV-je.

A Lada név sokak számára egyet jelent a gyerekkorral, a nosztalgiával és valami rejtélyessel. Másoknak problémát, végeláthatatlan várakozást és szomorúságot jelent. Megint másoknak a Lada Nivát hozza életre. Most viszont valami újabb is az emberek eszébe juthat majd a név hallatán, ugyanis harminc élv után új modellel jelentkezik a gyártó. Az Avtovaz nemrég mutatta be első SUV-jét, amely a Lada Azimut nevet viseli majd.

A gyártó eredetileg a Niva új generációját lengette be már jó ideje, azonban az ismert név helyett az új crossover fog megjelenni a szalonokban. Az ötajtós autó könnyen elmehetne Daciának is, robosztus külsejével. 2026-ra tervezik a megjelenést és a vállalat szerint az autót teljes mértékben Oroszországban tervezték, fejlesztették és gyártják is majd, ami nem is meglepő, az ország jelenléegi külpolitikáját tekintve.

A Lada névtől eltekintve az Azimut igen modern megjelenést kapott, a fenn említett robosztus, masszív külső könnyedén vetekedhet a Dacia Dusterrel vagy Bigsterrel. A hűtőrácson megjelenő X-dizájn már korábbi Ladákon is látható volt, az éles ívű LED-lámpák pedig teljesen beleolvadnak az autó orrába. Oldalról is hasonló formákat láthatunk, dominál a műanyag a sárvédőkön és a taposóknál. A 18 hüvelykes acélfelnik viszont erősítik a természetjáró-, robosztus autó hatást. Hátul szintén LED-lámpák, a hátsó lökhárítón pedig alumínium-szerű dekorelemet láthatunk.

A belső szintén letisztult, inkább a praktikusság, minstem a luxus uralkodik. A digitális vezetőfülke hasonló a korábbi Lada-modellekhez, 10 hüvelykes infotainment, érintőképernyővel, amelyben alapfelszereltség a navigáció és a digitális asszisztens. A szoftver fejlesztését az orosz Sber és a Navio nevű techcég végezte. Az alapcsomag része még hat darab hangszóró, hátsó kamera és kulcs nélküli beszállás. Extra felszereltségnek számít viszont a vezeték nélküli telefontöltés, panorámatető, dupla légkondícionálás, fűtött oldalsó ablakok, elektromos csomagtartóajtó és 360 fokos kamera. A Lada rengeteg tárolót is elhelyezett az autóban, illetve rengeteg elektromos gombot, amelyekkel a kormányt és az elülső üléseket lehet állítani. A fő konzolon pedig egy forgó gomb is van, amellyel a különböző vezetési módokat lehet szabályozni.

Hajtás tekintetében csak benzines modellekről van szó. Az alapmodell 1,6 literes, 120 lóerős, az erősebb 1,8-as, 132 lóerővel. A váltó melléjük vagy hatsebességes, manuális vagy CVT automata váltó lesz. A még nagyobb teljesítményt kedvelőknek egy 150 lóerős, turbós modellt is ígért a Lada a jövőre, de nem tudni, pontosan mikor.

Az SUV-t a Vesta átalakított platformjára építik, amely modell 2022-ben kapott faceliftet. A hátsó felfüggesztés 208 milliméternyi magasítást kap, és a fejlesztés elvileg három évbe tellett, illetve ezernél is több új alkatrész kidolgozását. Az off-road kinézet ellenére azonban elsőkerék-meghajtásos lesz az Azimut, de a Lada kihangsúlyozta, hogy minden terepre jó lehet az autó és azt is elhintették, hogy a jövőben összekrekes variáns is kapható lesz.

A gyártás csak jövőre kezdődik, a cég togliatti gyárában, de a jelenlegi helyzet miatt nem hihető, hogy Oroszországon kívül máshol is kapható lesz a modell. A kezdőárat 2,5 és 3 millió rubel közé becsülik, azaz nagyjából 11-13 millió forintra. Ezzel az Azimut lesz a Lada legdrágább autója. A Lada Niva Legend például ennek a harmada, a Vesta szintén a kezdőár feléért elérhető. Nem tudni, pontosan így ki is a célközönség, de mindenesetre érdekes lesz figyelemmel kísérni a modell jövőjét.

Képek forrása: Lada

 

Forrás: 
Carscoops

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....